• Anonym

Hur vet man om det är kärlek?

Jag har träffat en ny man. Han är på många sätt alldeles underbar och jag tänker och pratar om honom nästan hela tiden. Men ibland så kan jag stanna upp och tvivla. Jag kommer ifrån ett jobbigt äktenskap och har varit ensamstående mamma i ett halvår. Min nya man är jättefin mot min dotter. Jag vet egentligen inte varför jag tvivlar. Jag antar att det kan handla om att jag är rädd. Livrädd för att bli sårad och göra fel igen. Men samtidigt brukar min magkänsla kunna "ha rätt". Hur vet jag egentligen om det är kärlek eller ifall min mage har rätt? Jag vill inte gå vidare och introducera honom för mycket i min dotters liv ifall det inte är seriöst. Det är inte rätt mot henne. Hur vet man???

• Svar på tråden Hur vet man om det är kärlek?
  • madelene86

Man bara VET... Det är magkänslan som gör det... och har du den känskan så kan det ju inte vara fel... Gå varsamt fram och känn efter... Gud så underbart att vara lite nykär...

• Nilla2005

Believe me, man bara vet! UTAN tvekan!

Till slut kom lyckan!
  • Anonym

Kunde lika gärna skrivt det här själv...Har träffat en kille 2 gånger nu, men vi har pratat på msn jättelänge! Men nu senast vi träffades kändes det bara så fel på nåt sätt. Jag känner mest att jag vill tycka om honom eftersom han är en så bra kille. Men det måste ju kännas rätt. Så nu har jag gett upp..Kan inte tvinga mej att älska nån..

Men ge det mer tid. Magkänslan brukar ha rätt! Men som du säjer kan de ju va så att du är rädd, och inte vågar låta dej själv älska honom. Kan du inte prata med honom om hur du känner? Vet att det är svårt, skulle aldrig våga det själv så..

Hoppas iallafall det blir bra för dej tillslut, och att du inte stannar bara för att han är fin mot din dotter...Du måste vara lycklig, det är det viktigaste!!

• Anonym

Fast jag känner "tvärtom". Min mage säger stopp och min kropp, hjärta och hjärna säger "GO!". Och det skiftar från dag till dag, nästan timma till timma. Börjar känna mig schizofren nästan. För att inte tala om hur jag måste framstå för killen ifråga. Ena dagen hur på som helst och nästa dag sval som en isbit. :S

• tessilago

Jag tror att problemet ligger i att du bara grubblar.
    Sluta grubbla och släpp tanken ett par dagar. Sluta tänk "är det här rätt man osv" när du träffar honom. Njut av att vara med honom istället. Man kan aldrig tvinga till sig nån känsla, det kommer automatiskt.
    Tänk så här istället: Skulle du kunna tänka dig att leva ihop med den här mannen? Mår jag bra av att vara i hans sällskap?
    osv.

Lycka till!

• Anonym

När jag kände som ts beskriver var det FEL; FEL; FEL. Han var supertrevlig mysig o sa alla rätta sakerna i början. Sedan började hans rätt anatur krypa fram - halvalkoliserad, helego, känslokall o trist. Men han charmade mig till 110 % de första 2 mån - visste precis vad jag ville höra......

Svar på tråden Hur vet man om det är kärlek?