• Rastafairy

timlön på typ max/burgerking

vad hade ni i timlön ni som jobbade där? Hur var era arbetstider?
    Vad fick ni göra?

• Svar på tråden timlön på typ max/burgerking
  • sakoline

:) Ni har väl McDonalds där i hedemora?

Ser i många trådar att du ska söka jobb, eller söker jobb, eller hur det nu ligger till. Ska också söka jobb i vår och är nervös. Får ju söka jobb som kassabiträde, restaurangbiträde, städare om det finns. Har inte börjat än, men är så pessimitisk, känns som att det är fullt av arbetslösa i Borlänge som vill ha alla de jobben. Och AMS har inte så mycket...

• Rastafairy

hmm hade tänkt söka i borlänge /avesta med....

Vet du andra ställen man kan söka tilli borlänge?

• sakoline

Nej. Finns ju gatukök också.. Men Max Burger King & Donken.

• bizzy

jag har jobbat po max och timlonen var ratt krass.. typ 70 spann tror jag det var.

• bizzy

men jag kan tillagga att de garna tar emot ungdomar som aldrig haft en anstallning innan (iaf var det monga dar jag jobbade, i sthlm). det a ju bra

• MalinR86

jag jobbade extra på mcdonald's i nästan 2 år tror jag, mellan jag va 16 o 18. tror jag hade typ 68 eller nåt sånt i timmen, sen när jag fyllde 18år fick jag typ.. 70kr kanske. ligger där runt iallafall.
    fick göra allt, stå i kök/kassa, städa, inventera.
    jag jobbade ju extra som sagt när jag gick på gymnasiet så jag jobbade bara helger. varannan helg, 10-18.15. så jobbade öppning o stängning (va på ett mindre mcd på ett "köpcenter" där maxi o coop ligger)

Banzaiiiiiii
  • lightswillguideyouhome

lönen är åldersrelaterad men du kan aldrig tjäna mer än du gör vid 20 års ålder. jobbade på bk i sommras och hade en timlön på 88 eller 89 kronor. komma något med, minns inte riktigt.
    tänk på att det e dåligt betalt med ob.
    Ob efter 20 på vardagar, 16 på lördagar och hela söndagar. Obn ligger alltid på 16,50.
    du tjänar alltså aldrig mer än mack 105 kronor i timman oavsett om du jobbar en vanlig måndag eller julafton.

• lightswillguideyouhome

tider: jag började tidigast 09 och slutade senast 03 (när jag jobba på bk.)
    nbär jag jobbade på mak började jag tidigast 07 och slutade senast 09. (jobbigt!)
    arbetsuppgifter:
    kök, kassa, steka hamurgare, sköta fritös, disk, städ, restaurang, räkna kassa, preppa mat osv.

Svar på tråden timlön på typ max/burgerking