• bobolina

Köpe stetoskop och....

Hejsan! Skickade mannen till teknik magasinet för att köpa ett stetoskop, har nu legat på rygg i en timme och försökt höra något...Är det nån annan som försökt och lyckats och i vilken vecka?
    Jag är i v16 idag... Så tjejor era erfarenheter mottages tacksamt:)
    Bobolina

• Svar på tråden Köpe stetoskop och....
  • Ottosson

hehe...tufft! Kan man höra något med ett sådant

• Tussens mamma

läser till sjukgymnast och vi har massor av stetoskop på skolan........... jag hör ingenting...bara massa konstiga "kurrljud"... men när jag är hos bm så tickar hjärtat så fint så fint så det är nog bara vi som har otränade öron, eller vad tror du?????

kram

• ullis79

hör oxå en massa kurrljud när jag lyssnar men även sparkarna ibland...
    låter som dova "bonkar".. :) men för det mesta hör jag bara bubbel..
    är i v.17+6.

• Majsan

Jag är i v. 32 nu och vi har inte lyckats höra någonting. Vår bm sa att man kan höra så sent i graviditeten som v. 32, men det gäller att bebisen ligger med ryggen mot där man lyssnar. Du får nog vänta några månader innan det finns en chans.

• Förstagången

Min Bm sa att det kan vara svårt att höra hjärtljuden med ett vanligt stetoskop före vecka 25 + att det kan vara svårt att höra med "otränade" öron , ,men jag vet inte det e bara vad hon sa lycka till =)

• KnutRut

Jag ska köpa ett idag...hoppas att jag kommer att kunna höra...
    Vill ju höra min lilla bebis...
    Kommer verkligen anstränga mig för att kunna höra något...
    Ska köpa ett stetoskop på teknikmagasinet för 139 kronor...hoppas bara att det är bra!!

Kjamisar!

• Maiaa

Fick mitt stetoskop med posten igår (fr Jula)..men har tyvärr inte hört något annat än "kurrljud" jag heller..Gäller nog att ha lite tålamod och prova lite varje dag...till sist kanske man har turen att få höra hjärtljud:)Är bara i v13 så det är nog lite för tidigt för mig tror jag;)

• bobolina

jaaa jag lyckades, det där att det låter som en torktumlare stämmer...och swoschandet är när den sparkar runt...Lycka till alla ni andra

• KnutRut

Köpte stetoskop igår....
    Låter hel fräsigt i magen när man lyssnar....
    Bebisen hade hicka i morse och det hörde man....hihi!

Kjamisar!

• saelma

Vart köper ni era stetoskop?

• KnutRut

Teknikmagasinet....
    Men det gör ont att ha stetoskop i alla fall i öronen...dom man lyssnar med är hårda.

• bobolina

ja fy va hårda de är...köpte oxå mitt på teknik magasinet

• KnutRut

Hur gör ni när ni ska lyssna på bebisen!
    Beskriv...håller ni hårt eller löst???
    Vart lägger ni stetoskopet?

• Näckrosen

Jag och bm försökte lyssna förra veckan, v. 16 men det hördes bara massa skvalp. Inga hjärtljud. Hon sa att det kunde vara lite för tidigt även för att hon skulle höra...

• Snara79

jag har försökt höra på jobbet med ett stetoskop men utan resultat. Ligg i så kanske....

• Dream26

det låter ju jobbigt tjejer :D Köp denna produkt istället visseligen dyr men det är det nog värt när man kan höra sin bebbe hela tiden när man vill själv även bra om man är orolig...
    www.dexon-babywatcher.com/

Lycka till ska själv köpa en sån här längre fram

• GalnaMamman

jag hör karr och knakcar.*s*...och susande ljud..men är ju säker på vad det är jag hör...

• Sunflower

Jag använder stetoskop mycket i mitt arbete, och jag har beställt ett otroligt bra stetoskop från anitasimport.com. Det kostade 350kr, och jag tycker det är bara en liten skillnad från ett som kostar 2500kr (som läkarna har på jobbet).

Längtar tills även jag får lyssna lite på min mage...

• saelma

Jag hör ingenting.. Har ni några knep för hur man lyckas? ligga ner/sitta upp?, Långt ner på magen/högt upp på magen?

Svar på tråden Köpe stetoskop och....