• AoA

Adventskalender till henne

Jag fick för mig att jag skulle göra en adventskalender med små presenter till min fru. Nu är det ju bara det att det är ont om tid innan december är här och jag behöver massor med tips på vad jag kan lägga i den.

Än så länge har jag kommit på:
    - Lyxiga små chokladbitar (kanske 2-3 dagar/luckor)
    - trevlig tidning hon tycker om
    - gott te (kanske två sorter)
    - en bra pocketbok
    - cd-skiva
    - snygga underkläder (blir väl mest en present till mig, men lite egoistisk kan man väl få vara?)

Men det behövs ju mycket mer, så nu efterfrågar jag er samlade visdom här på FL!!

• Svar på tråden Adventskalender till henne
  • jezz1978

Vilken mysig ide kan inte du vidarebefodra den till min kille oxå...
    Du kanske kan lägga i lite olika "spa-produkter" typ badolja/skum, hudlotion etc

• AoA

Visst kan jag det, så fort jag har fått ihop 24 idéer

Tack för tipsen, lite hudlotion kanske, men badsaker går tyvärr bort, vi har inget badkar

• jeeri74

Sån vill jag också ha..

Middag på restaurang, presentkort på massage (som du ger givetvis), lite barnfri tid /sovmorgon (om ni har barn), en bra film...

• AoA

Sådana presentkort är ju jättebra! Det ska med Sovmorgon och massage är ju jättebra.

Middag på restaurang blir nog lite dyrt, men man kanske kan skriva "middag på restaurang någon gång efter februari" så att ekonomin hunnit återhämta sig efter julen

** Noterar att det är 86 inlägg i tråden om kalender till mannen, 4 i tråden om kalender till kvinnan. Jag får nog tjuvkika där och se om jag kan sno något **

• flixflax

Tycker Body shops kroppslotion är helt underbar! Dyr men dryg

Örhängen? Finns ju en massa på tex H&M även halsband m.m.

Rökelse finns en massa kul och billigt på tex Indiska ljushållare, oljor, smycken, anteckningsböcker m.m.

Jag är ju kanske lätt och uppskattar det mesta, men jag hade tyckt det var kul med pepparkaksformar, kavel, visp och kökssaker jag saknar.

Hårgrejjer? Hårband, spännen, diadem?

Nagellack

Ljuslykta

doftljus

nyckelring

Strumpor

Jobbar hon? Tex en ram med kort på dig till jobbet, en kaffemugg till jobbet.

Innetofflor

• mommahägg

Om du har tid och engagemang så lägg till lite aktiviteter också. tex
    "i dag lagar jag middag OCH tar disken"
    "Ta med dig en vän och shoppa/fika/träna medan jag skurar duschen"
    "Långpromenad tillsammans"

Det finns säkert fler saker som du vet att just din fru skulle uppskatta.
    Lycka till med kalendern!

• AoA

Tackar för tipsen, nu börjar det likna något i min lista

• Beatrize74

Försökte blåsa liv i en "om ni fick önska er en EGEN paketkalender, vad skulle ni då önska er" tråd, men den tycks självdö. Alla är väl så upptagna med att slå in paket till mannen och barnen.

Nååågra tips får du i alla fall här:

www.familjeliv.se/Forum-5-122/m14619041.html

Svar på tråden Adventskalender till henne