• VärstaGrymmaTjejen

Okej jag blekte mitt hår och det blev GULT!! Vad gör jag nu? Hjälp =)

Hmm.. Jag skulle bleka håret eftersom jag hade sån mörk utväxt som jag alltid får höst och vinter.. Tänkte vrål-bleka det så jag skulle få jätteljust och ja.. det blev GULVITT! Ser hemskt ut! Vad gör jag nu? Nån som har ett bra tips?

Jag är inte dum... Jag har bara otur när jag tänker!
  • Svar på tråden Okej jag blekte mitt hår och det blev GULT!! Vad gör jag nu? Hjälp =)
  • Hexx

Går till frissan! Det är det enda som funkar. Jag har gjort samma sak flera ggr. NU har jag äntligen lärt mig att ALDRIG blondera mig själv.

• April Mamma

Oj..du får nog kosta på dig ett besök hos frissan...att helbleka hemma är typ big no, no om man inte vill ha det gulaktigt..

• Ani74

Jag har lyckats med samma sak vid ett tillfälle. Antingen beställer du tid hos en duktig frisör som hjälper dig eller så prövar du att färga över det blekta själv. Det gjorde jag när jag lyckats bleka mig gulvit. Valde en blond färg och resultatet blev faktiskt helt ok. Men risken finns väl också att det misslyckas... Lycka till!

• Den där Linn

Är det bara utväxten som du blekte?

Hur pass gult är det? Det kan funka med silverschampo

• jummie

En sak är säker..färga det INTE brunt iaf då blir det grönt

• VärstaGrymmaTjejen

Åhh nej.. JAg har inte råd att gå till frissan.. och jag vll inte gå och se ut som en idiot tills jag får det heller

Finns det verkligen ingenting som gör saken lite bättre åtminstone? Går det att färga över på nåt sätt? Vad händer om jag bleker igen? Och vad är silverschampoo och var får man tag i det?

• Den där Linn

Silverschampo är som ett vanligt schampo som innehåller blåa eller lila toner, det dämpar alltså de gula nyanserna. Du hittar flaskan hos frisören

• VärstaGrymmaTjejen

linn 84

Tyvärr så blekte jag allt hår...

jummie - Tack för att du sa det, annars var det det jag var inne på att göra

• teddy

Håller med den föregående talaren.
    Har man inte råd att gå till frissan. Så köp en till blekning o gör om det. Var då väldigt noga att göra extra mycket på dem gula partierna... Skulle rekomendera att du köper en som det står ultrablond på. Eller en askblond.
    Men det ger stora slitningar på håret. Men du kan absolut få bort dem gula partierna.
    Får jag fråga vad du använde för blondering?

Svar på tråden Okej jag blekte mitt hår och det blev GULT!! Vad gör jag nu? Hjälp =)