Hur ser det ut hemma hos er? IKEA?
Hur ser det ut hemma hos Er? Är det IKEA för hela slanten?
Hur ser det ut hemma hos Er? Är det IKEA för hela slanten?
Nej, här är det mesta gammalt. Huset är från slutet på 1800-talet så då vill vi inte ha för modernt. Men det är kul med inredning!
Ja, det mesta. Det som inte är IKEA är köpt på 2:a handsaffärer (inte Myrorna men ändå inte antikaffär) samt ärvda saker. Jag tycker personligen att IKEA har det som jag tycker är snyggt. Och det håller också bra. IKEA är ju numera inte det där stället med dålig kvalité. Inte vad jag har märkt i alla fall.
/Annie
En salig blandning. Lite IKEA (bokhyllor i mängder) och mycket ärvda möbler (resten, utom sovrummet).
japp, rätt mycket IKEA är det. Fast vi verkar (av andras reaktioner att döma) ha tillräckligt mycket egna prylar för att sätta en personlig prägel på hemmet. Det är med andra ord inte så att det skriker "IKEEEEAAAAAA" när man kliver in i vårt hem. Tror jag *s*
Just nu längtar vi båda efter att få flytta till ett större hem så att vi kan börja om med vårt inredande, det känns inte kul att lägga ork på det i vår nuvarande lägenhet... Vi brukar sitta och dreggla framför div. inredningsprogram :)
matbord - ett gammalt ärvt efter mina farföräldrar
stolar - köpta på mio (har även ett bord som "hör" ihop med stolarna som vi inte använder)
vinhylla - från mio
köpmansdisk - jysk
matta under bordet - har min mor vävt
gardiner - från ellos
detta är mitt/vårt kök/matrum
bokhylla - har min sambo byggt
hörnsoffa - jysk
soffbord - ett fult gammalt ärvt bord (jag vill köpa ett nytt på ikea)
fotölj - mio (gammal)
en gammal trampsymaskin - köpt på loppis för 50:-
gardiner - hemsydda, tyget köpt från jotex
detta är mitt/vårt tv-rum
de e lite blandat... Ikea, mio jysk.. tycker ikea har väldigt fina saker.. gillar de enkla!
Vi har nyinhandlat alla våra möbler, och nästan allt är köpt hos asko. Vi är supernöjda!!
IKEA är ju billigt och bra, så det är en del IKEA-möbler här. På MIO har vi också hittat en del. Ungefär hälften av möblerna från vardera ställe. Sen har vi textilier från blandade ställen och "prydnadsaker" såsom krukor, ljusstakar, klocka m.m. från olika länder vi besökt. Och en del gammalt och fint också förstås.
Lite möbler har vi nog från ikea, men inte värst många. Vi gillar mer de lite gamla=) Handlar mkt på loppisar & auktioner osv. Älskar gamla möbler. =)
Mest IKEA, tycker att de har de snyggaste och trändigaste sakerna (om man inte ta små designaffärer, det har vi inte råd med
SÅ IKEA, är det.