• Eljomika

Använder du aldrig balsam ?

Undrar om det är någon som aldrig använder balsam till håret? räcker det inte med att köra nån inpackning i veckan?
    tycker att håret blir fett fort funderar på att sluta med balsam nämligen men det kanske blir värre då?
    tacksam för svar

• Svar på tråden Använder du aldrig balsam ?
  • KvastHilda

Nä, jag använder nästan aldrig balsam. Mitt hår blir fett och dött av det.

• danitra

Om man bara använder balsam i topparna så blir det ju inte fett.

Själv använder jag inpackning varje gång - men bara i topparna.

Rätta mig grammatiskt om du vill - jag vill utvecklas!
  • Tina83

jag hinner inte använda balsam. tar för lång tid att skölja ut allt. håret ska ju typ gnissla när man sköljt klart, o om jag ska skölja ur det tar det minst 5-10 minuter, då jag har långt, tjockt hår + 2 livliga barn...*skratt*

• Jossebell

jag använder balsam ungefär varannan gång, ska då tillägga att jag tvättar håret i snitt 2½ ggn i veckan.

• Tildis05

Jag använder alltid balsam men bara i topparna. Om man tar balsam i hårbotten så blir ju håret fett jätte fort...

• cucy

Tvättar håret varje dag, använder alltid balsam! Mitt hår mår så mkt bättre, får mer glans och liv!

• Pyret 85

Jag använder inte balsam. mitt hår är lätt kammat iaf.

//Mamma till världens sötaste Lian
  • Emma77
    Om jag inte använder balsam blir mitt hår som svinto.

Men det kanske beror på att jag alltid använt balsam!! Jag tvättar håret en gång om dagen, ibland bara med balsam, men 5 ggr i veckan blir det med shampoo och balsam efter att jag tränat!!
    Olivia & Johan - är mina stjärnor!!
  • Nadia

Jag måste använda balsam. Annars får jag nog en svintokvast på huvudet.

• ThisIsMe

Jag använder aldrig balsam. Mitt hår är så tunt och mesigt att det totalkollapsar av balsam.

• 201201232

Jag använder alltid balsam, har torrt hår med mycket volym så det blir bara bättre med lite balsam. Nu har jag i och för sig ett lättviktsbalsam eftersom jag har ganska kort hår. Men om håret verkligen blir som svinto utan balsam kanske man har fel schampo eller tvättar håret för ofta?

Svar på tråden Använder du aldrig balsam ?