• Tussens mamma

namnet bengt

min pappa heter bengt. och jag vill att min son (om det är en sådan) heter bengt i andranamn. någon som vet något namn som passar med bengt. de enda killnamnen i min smak hittills är max och teo. och max bengt eller teo bengt låter ju heltokigt.

I NEED HELP.

• Svar på tråden namnet bengt
  • Ladybug

*fniss*
    Kombinationerna blev lite fel, ja.
    Finns det inga längre namn som du är intresserad av då?
    Typ Johannes eller Isidor (hm) eller nåt?

• Tussens mamma

fnissar också. det är hopplöst. jag gillar ju korta namn. kanske måste utesluta bengt... men jag vet ju att det betyder mycket för pappa.

• Malin78

Bengt Teo låter inte så tokigt om du kan tänka dig att ha tilltalsnamnet sist...

• Tin o Trolls mamma

Måste du ha Bengt sist då? Bengt Teo låter inte lika fel.. Bengt Max är inte heller så farligt.. I vår släkt är det vanligare att man har tilltalsnamnet sist. I alla fall i den yngre generationen.

Ekorren.

• Ladybug

Hm... hur svårt ska det vara...*tänker hårt*

Det verkar ju helt klart enklare om Bengt står först..
    Typ Bengt Erik men risken finns ju att det blir Bengt-Erik.
    Min bror fick heta Lars-Peter trots att inget streck fanns och det
    var dom på pappas sida som sabbade allt. *fnissar ännu mer*

Har du fler namn på listan?
    Svårt att avstå Bengt om det betyder så mycket för din pappa.

• Ead

Varför inte tre namn typ: Teodor Bengt Isak eller liknande? Om du vill ha en son som heter Teo kan du ju döpa honom till Teodor och sen kalla honom för Teo!

• Ladybug

Kolla!
    Tjejen som fick till det!
    Det är sant Bengt Teo är helt ok... tycker jag.

• Tussens mamma

nej, inte döpa till något och sen kalla för något annat. känns fel för mig. men bengt teo och bengt max låter ju coolt. eller? coolt är iofs helt felt ord, men ändå.

• PrincessOfIce

Min svärfar heter Bengt och min man blev döpt till Bengt-Håkan..
    Som tur var kan man säga så bytte min man namn och tog bort namnet Bengt och lade till namnet John istället..

• snobben

Jag själv tycker inte att namnen behöver passa så himla bra ihop ändå...bara man gillar namnen så. Så tycker jag

Svar på tråden namnet bengt