• plum

Vaxade överläppen

Igår va jag och vaxade min överläpp, det va inte så att jag hade värsta skägget, men med åren har det kommit en del mörka hår och det har stört mig.

Enl hon som gjorde det så kommer hårstrånen bli tunnare och förhoppningsvis försvinna med tiden.

Är det någon annan som har gjort samma sak och hur blev resultatet.

Jag blev nämligen lite nojig här där jag sitter och tänkte.

Tänk om det blir värsta skäggväxten nu och jag måste börja raka mig
    varje morgon. IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII vad nervös jag blir

*asg* samtidigt

• Svar på tråden Vaxade överläppen
  • EverTooMuch

AJJJJJ
    Hoppas det funkar som det ska!

• plum

Ja det va AJ med Jätte stora bokstäver, men man är ju snygg nu, men vad kommer hända sen när det börjar växa ut, ska man ha skäggstubb då eller *asg* Då kanske min karl inte vill pussa mig för att jag sticks.

Så långt tänkte jag inte när jag låg där i stolen, meningen va ju att jag bara skulle noppa och färga brynen. Som det kan gå.

• Silence

Iii ont!!

Jag vill fasiken också göra det, inte för att jag har skäggstubb *asg* Men jag stööör mig på de strån som finns!!

hur ont gjorde det??

• plum

Det sved till och så va det lite ömt efteråt, men ingenting man inte kunde stå ut med. Det gick så fort, och vaxet är inte så jättevarmt som jag trodde att det skulle vara.

Jag förslår ju att du gör det och sen åker direkt hem, man blir ganska röd runt munnen. Så det är inget man gör när man ska gå på fest samma kväll.

• Silence

Plum; Hahhaha nää kanske inte så snyggt att ha en röd "mustach" *fniss*

• Paddington

Jag brukar vaxa överläppen själv hemma ibland. Vid behov. Har inte heller "skägg" utan bara lite fjun men det stör mig ändå... Det blir INTE mer för att man vaxar. Så du kan vara lugn!

• Anonym

Jag har jättemycket hår på överläppen men bleker stråna istället. Jag tror att stråna måste växa ut ordentligt till nästa vaxning och jag klarar inte att gå runt i stubb.

• Silence

Hmm där sa du nått anonym!

är det så att hårstråna måste växa ut ordentligt för en andra vaxning???

• pssst

Mitt tips, vaxa aldrig ansiktet, du ska ha det med dig hela livet och visa det.
    Det finns två saker som kan bli problem med vax i ansiktet, först om du gör det på sommaren och går ut i solen efteråt så kan du istället få mörka hudfläckar, de blir kvar som ärr sedan. För det andra så sliter man även ut hyn där man vaxar och med tiden kommer rynkorna att fli fler där du vaxat. Ofta ser man om en kvinna vaxat ansiktet pga rynkorna.
    Jag brukar vaxa under armarna, på benen och bikinilinje, men ansiktet är bättre att bleka håret på.

• plum

Tack Paddington
    Nu känner jag mig lugnare.
    Nä jag kan tänka mig att man inte ska vara i solen direkt efter en vaxning, man får ta det på kvällen.

Om tre veckor ska jag dit igen. Hua....

Till psst
    Jag är 40 år och har inte en rynka. Antingen beror det på att jag har övervikt eller så är det bara så.

Jag sminkar mig bara när jag går på fest eller krogen
    har inte massa kräm och tvättar aldrig ansiktet med medel eller tvål bara vatten.
    Vet ej om det har med det att göra, men jag har många väninnor som har mer rynkor och dom har alltid haft smink.

Om det skulle vara så att jag råkar få rynkor av vaxningen så får det vara så, hellre det än mustach *s*

• HeyMama

Man får INTE stubb när man vaxat som det skulle bli när man rakar!!

• plum

Tack HeyMama

Nu blev jag ännu lugnare.

Svar på tråden Vaxade överläppen