Vår dotter ökar i vikt! Svärmor motarbetar!
Ja vår tjej är 6 år. Hon är precis som vilken 6 åring som helst! Pigg och glad och full av energi! Hon tränar simning och brottning.
Nu är det så att hon på några månader gått upp några kilo och väger nu 29,7 kg. Jag kan inte fatta detta då vi äter bra mat hemma, jag är viktväktare, vi äter bara godis på lördagar och då äter hon inte överdrivet mycket. Läsk och saft dricker hon aldrig med socker.
MEN, hos svärmor serveras det kakor vilken dag som i veckan. Alltid läsk med socker. Svärmor tycker det är "kul när hon äter"!!! Jo visst är det det, men hon måste ju äta RÄTT ändå!!!
Jag sa det till henne i söndags, att nu får vi hålla igen på fet mat, tex pizza osv. Jag påpekade oxå att hon INTE ska banta men vi måste stoppa lite nu innan det är för sent.
Som sagt jag sa till svärmor och co att vi skulle hjälpas åt....
I måndags åt hon lunch därhemma, 2 Billys panpizza!!!! Svärmor struntade alltså fullständigt i vad jag sa i söndags!
Min man pratade med henne igår och vi trodde det kunde göra verkan. Idag fick hon Pizzabullar istället!!!! Men hallå!!! Vad är det för fel!?
Dottern har varit där för att jag ligger i influensan men nu får det fan va slut, hon måste ju respektera oss som föräldrar!
Idag då dottern blev hemkörd fick jag mej en föreläsning om att det minsann inte var bra med för smala barn osv... Vad fan har det med saken att göra???? Varför måste hon bli så arg??? Mina föräldrar sa direkt, oj, ja det är klart vi hjälps åt!
Jag vill inte prata med henne om detta mer för jag blir snart förbannad på riktigt! Idag började hon dessutom attackera mej inför dottern!!! HON är väl den sista som ska höra den diskussionen!
Vad hade ni gjort??? Jag är desperat!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-26 21:45:55:
Jag känner att vissa kanske missförstått mej lite och vill därför förtydliga...
Huvudproblemet är INTE att dottern lagt på sej lite, utan att svärmor helt struntar i vad vi säger angående detta. Hon har tydligt visat för oss att hon inte tänker göra några som helst förändringar i kosten till vår dotter.
Vi vill inte heller att dottern ska väga mindre än hon gjort innan, utan vi vill bara stoppa så det inte går överstyr!