• Kängu

Lära gå vagn eller bil??

Hej!
    Det finns ju lära gå vagnar som ser ut som....hm..vagnar och de som är mer som en bil man kan sitta på eller gå bakom. Vilka brukar vara bättre, säkrare, mer uppskattade??? Eller vad ska man köpa??

• Svar på tråden Lära gå vagn eller bil??
  • muulin

Jag har fått för mig att dom där bilarna är ganska lätt tippade.. dom är ju i bara plast, tänk när barnet ska dra sig upp, då blir det ju mer baktungt än på en vagn... Iofs kan vagnen också tippa, men tror det är säkrare med den ändå

• Kålrot

Vi har provat båda varianterna.
    Gåvagnen fungerade bra när han skulle lära sig gå. Det var ett bra stöd. När han kunde det var det en rolig leksak.

Gåbilen (i plast) hade flickan och den var för lätt för att vara ett stöd när hon skulle lära sig att gå. Den (och hon) tippade. Så gåbilen var till användning först när hon väl kunde gå och hålla balansen själv.

Så nu har vi köpt en vanlig gåvagn i trä till trean! De ser tråkiga ut men fyller mer än väl sin funktion.

• Tindrande

gåvagnen är bättre när de är små, men gåbilen har de längre, min son som är 3 leker fortfarande mycket med den

• 1mamma

vi har köppt en lära gå vagn. play2lern toppenbra, tippar ej och är tålig

• Lilladu

vi har lära gå bilen, lagt akvariesten (små),i en påse son vi lagt under sittsen. så nu tippar den inte. min son 15 månader diggar den skarp

• KaiN

finns det någon länk till någon sida som säljer sådana bilar?

• Kålrot

De finns på varenda leksaksaffär, håll koll nu när leksakskatalogerna börjar komma eftersom de brukar ha ett bättre pris till jul!

• mammatillpojkar

vi har båda två, fick en lära gå vagn av öf och sen köpte mormor och morfar en gåbil.. nicolas tycker jätte mycket om bågge

• KaiN

vi har en läragå vagn och den gillar leonor mycket men vill ha en som hon kan kåka på också

Svar på tråden Lära gå vagn eller bil??