• Nikki75

Bra tips på hårvax någon?

Hej!
    Är ute efter ett bra hårvax eller liknande, som är ganska bra stadga i och som inte gör håret direkt glansigt och platt. Tycker det är skitsvårt att hitta ett som är bra. Jag har en uppklippt boob-aktig frisyr, så det är inga jättelånga längder på håret, men ändå inte jättekort uppe på huvudet, om ni förstår vad jag menar.
    Brukar alltid köpa vax hos frisören, och använde förut "Mop" molding creme (eller vad det hette) , men tyvärr har min frisör slutat sälja det märket. Vet inte om det inte finns kvar eller om hon bara slutade sälja det ändå.
    Någon som vet?

Sen undrar jag vad ni använder för att få lite volym i ert hår. Använder ni hederlig gammal mousse, eller har ni något annat? Det där med stylingprodukter är ju rena djungeln ju. (Fast jäkligt kul! )

• Svar på tråden Bra tips på hårvax någon?
  • TessaLisa

När jag hade en kort ganska spretig frisyr som jag ville skulle se lite "busig" ut utan att bli fet eller blank, så köpte jag en "lervax" av märket Sebastian (brun rund burk med grått sexkantigt lock) som säljs hos vissa frisörer. Dyrt som stryk men ruggigt drygt! Behövs bara lite och det ger ändå massor med stadga!

Håret känns inte fett eftersom att det är en "torrvax" som ger en mer matt och dammig känsla, speciellt om man råkar ta för mycket, vilket jag är hopplös på att göra! 

Drink Coffee. Do Stupid Things Faster With More Energy
  • Nikki75

Tack för tipset. Visserligen har jag inte längre någon jättespretig frisyr, men jag vill ju inte att håret ska hänga platt ner. Vill liksom "få ut det lite på sidorna". Vad menar du med dyrt? Min förra kostade 179:- tror jag. Ligger det däromkring eller?
    Någon mer som kan ge mig tips?

• Bea

Jag använder d:fi.
    Har försökt med andra ibland men kommer alltid åter till den då den är bäst på mitt hår.
    Kanske lite glansig just då man har dit den men blir naturligt på en liten stund.

• Bea

159:- för 75 g. finns även större burk.

• sockerflicka

Wella shockwaves. Den orangea burken, hetter typ "massive wonder wax"
    Grymt bra! Trodde egentligen inte att jag skulle hitta ett vax som är bra, så billigt! Absolut värt att prova, det blir skitsnyggt och är jättelätt att sköja ur.

Testa den!

• aiors

Kan oxå rekomendera D:fi och Osmo essense shaper

• smultronbubbla

Jag har ett vax från H&M.
    Tänkte faktiskt på det senast igår, att ajg har hittat ett vax som både är bra och billigt.
    En turkos, "platt" burk, "Soft wax."

• TessaLisa

Nikki75: Jag tror att jag betalade ca 260 kr för en burk och det var ett tag sedan, så den är nog inte billigare nu, men det är den bästa vax som jag har testat!

Clay

Drink Coffee. Do Stupid Things Faster With More Energy
  • Nikki75

Bea: Det är en variant av d:fi jag använder nu, och som jag inte är så nöjd med. Det är den med gult lock jag har. Vilken har du?

Svar på tråden Bra tips på hårvax någon?