• nassepånken

tvättmaskin 800 varv

jag hittade en billig tvättmaskin idag på mediamarkt, toppmatad och smal whirlpool för 1990:- verkar lagom för oss just nu. men hur dåligt är det eg att den bara centrifugerar 800 varv/ min? droppar det om kläderna?

• Svar på tråden tvättmaskin 800 varv
  • 68an

Ingen aning men det tar ju längre tid för tvätten att torka än om den hade haft tex 1400 varv som vi har som max.
    Dom enda gångerna jag är nere på så låga varv är då jag tvättar nåt känsligt plagg men då är dte ju oftats bara ett palgg och i regel skörae tyg som ändå torkar fort.

hoppas nån anna kan hjälpa dig bättre

• carina6

800 varv är för lite det kommer att ta såå lång tid att torka

älska mig, för den jag är.
  • Obsessed Feelings

800 varv tycker jag låter lite lite...Det får nog vara över 1000 varv för att tvätten ska bli någorlunda centrifugerad.

• Tisseltott

Våran skruttibangbang har 800 varvs centrifugering och jag har inte märkt att kläderna är blötare när man tar ut dom än dom var när jag bodde hos mamma och tvättade med 1200 varvaren

• flixflax

Mitt råd är köp ingen Whirlpool.... jobbar i en vitvarubutik och vi har slutat sälja märket.

• No 1

varvet bör nog ligga på 1000/1200 varv för att tvätten ska bli såpass torr att den torkar innan den börjar lukta surt....Ledsen
    jag hade en på 800 varv tidigare o hängde tvätten på ett sånt där ställ med vingar o den hann bli sur innan den torkade... plus att tjocka tröjor gärna ville droppa när dom hängt en stund..
    nu har ja en på 1200 varv o det är en jäkla skillnad, inga problem!

♥♥♥Kan Du inte säga nåt snällt ska Du inte säga nåt alls!! ♥♥♥
  • Nadia

Jag brukar dra ner min från 1200 varv till 1000 eller 800. Märker ingen större skillnad på tvätten. Den är iaf inte blötare om jag kör på mindre varvtal.

• 201201232

Jag har en med 1600 varv/minut och det är hur bra som helst. Om man tvättar tunga grejer i bomull så kan de suga upp en hel del vatten och då kan det nog nästan droppa efter 800 varv. När jag tvättar badrumsmattan ställer jag ned till 600 varv och då droppar det om den i över ett dygn efteråt. Nu kan vi istället torka lakan på mindre än ett dygn när det centrifugerar så bra (hänger ihopvikta eftersom det är svårt att få plats med dem i en lägenhet annars).

Svar på tråden tvättmaskin 800 varv