• Sanda

Äggostform?

Min mamma vill så gärna ha en äggostform, så tänkte ge en sådan i julklapp. Hon säger att det är svårt att få tag på dom i trä, vilket hon vill ha, hon vill hellre ha en begagnad i trä en en ny i plast. Plåt hade gått bra oxå. Någon som har tips på var man kan få tag på dom?

• Svar på tråden Äggostform?
  • Sanda

Hehe, nä jag tror det inte är något utbrett över landet, men det är hemskt gott

• LAA

Neeej, sorry, den var ju av plast ser jag nu...

• Sanda

LAA; ja vi hade beställt en därifrån då var det en i plåt på bilden sen när den kom så var den i plast och så hade dom bytt ut bilden! Fult eller hur!!! Men vi orkade inte klaga!

Pink ROse; tack! Ska ringa dit och kolla priser!

adrenalin: http://www.vastsverige.com/templates/article____6221.aspx DÄr kan du läsa, det e efterrätt, svår att förklara om man aldrig ätit den

• Pink Rose

Sanda
    Hoppas ni får tag i en

• Sanda

adrenalin; haha, ja nä, jag tycker själv inte det är gott men alla i min släkt älskar det

• Jollboll

Tror inte det går att köpa tyvärr. Jag har en som min mormors kusin som är möbelsnickare har gjort.

• Jollboll

Bohusläns länsdessert kan man säga! Supergott och superregionalt! ;) Bäst gör den sig med björnbärssylt.

• Jollboll

Tydligen kan man hitta dem på julmarknader nu, där de har hemslöjd. Bl.a. ska de finnas på Jordhammars herrgård i Stenungsund.

• Majsan55

Jag har en äkta äggostform i trä. Den är oanvänd. Nu funderar jag på att ev sälja den då vi inom snar framtid ska flytta utomlands. Vad är ni beredda att ge för den. Tänker sälja den för högstbjudande.

Mvh

Majsan

Svar på tråden Äggostform?