Är du en känslig männsika som gråter lätt?
Hur många här gråter för minsta lilla??
Är bara lite nyfiken.
Har nu hört att man gråter av allt från att man råkar trampa på ett husdjur (svans/tass) till att barnen klagar(gråter) när de inte får som de vill.
Är det bara jag som anser det som lite överdrivet känsligt?
Är inte det ett tecken på att man är lite för svag och att man behöver "tuffa till sig lite"? Vi kvinnor är väl inga känsliga varelser längre? Är det inte den bilden som gjort att kvinnor setts som lite underlägsna männen, den att vi skulle vara känsliga varelser??
Jag hade en kompis vars hund behövde veterinärvård eftersom hon fått i sig lite olämpliga tabletter. Istället för att hålla huvudet kallt och lösa situationen så ringde min kompis till mig och bara grät, det hjälper ju knappast hunden? Så då fick jag åka hem till henne, ringa veterinären på vägen och se till att vet. fick en bra redogörelse över händelseförloppet. Min kompis hade så dåligt samvete över att hon lämnat tabletterna framme att hon bara grät.
Samma sak om ens barn gör illa sig och behöver hjälp, inte sjutton hjälper det om jag tappar fattningen och bara gråter? Då gör jag ju upplevelsen tusen gånger värre för min son.
Vad är OK att gråta över och vad anser ni vara lite överdrivet känsligt? Eller är det bara jag som är lite för "hård"?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-23 09:09:25:
Jag menade alltså att det finns folk som gråter när de hör sina barn gråta (t.ex.) när de kör 5 mm eller om barnet är allmänt missnöjt och gråter för det. Var lite otydligt såg jag.