fest lekar????
vi ska ha lite julfest med en 15-20pers o jag skulle behöva lite tips på lite roliga lekar som man kan ha(till vuxna).
någon som har nått kul o dela med sig av?
vi ska ha lite julfest med en 15-20pers o jag skulle behöva lite tips på lite roliga lekar som man kan ha(till vuxna).
någon som har nått kul o dela med sig av?
ICe-breakers är ju alltid kul.
Alltså, alla i rummet får svara på en hypotetisk fråga typ. varför har du sökt in till musikalutbildningen i NY. Vad skulle du ta med dig till en öde ö? Varför förvarar du dina nystrukna underkläder i ugnen?
Något roligt och irrelevant som alla får svara på. Alla får skratta lite och sen kan man prata om vad somhelst annat.
är det blyga vuxna? släkt? vänner?
ni kan ju ha tipspromenad med frågor som tex
vem har störst...?
1 johan
x fredrik
2 klas
(i facit när ni rättar står det tex vem har störst hand? o så är de kanske johan.. men vad tänkte de när de valde? hihi)
sånna frågor brukar de ha på mina vännerts midsommarfester mm..
roligt, inget de räknat med..?
Man kan lägga ett uppdrag under gästernas tallrikar, så ska man utföra dessa under middagen. Tex torkar munnen på sin bordgranne, eller smaka från dennes tallrik, hålla ett tal, utbringa en skål var 3 min osv...
Introtävlingar är oxå kul, tex musik eller tv-programs musik.
hej!
Jag letar också efter lite festlekar. Jag tyckte det var kul det som Jockakimen föreslog. Vad mer kan man skriva för uppdrag? Vad är introtävlingar för något? hur går det till?
Hej!
Kanske du hittar ngt här:
hem.passagen.se/annaxx/vuxenlek.html