• Nallatalla

NTI skolan distans

Är det någon här som pluggat på deras distanskurser?
    Jag funderar på att söka kurser där.
    Har varit på deras hemsida och kollat och det verkar som om man kan söka närsomhelst.
    Ni som läst/läser där vad tycker Ni om skolan?
    Är det tungt att plugga på distans?

/ Nalla i pluggartagen

• Svar på tråden NTI skolan distans
  • blonde redhead

Jag har läst på distans där i ett år innan. Det fungerade bra och man fick den hjälp man bad om, däremot är det ganska tufft att läsa på distans tycker jag. Man får ta reda på mycket själv osv
    Men jag ska göra det igen, så det är absolut drägligt om man vill läsa hemifrån istället

• Pink Rose

Har studerat där, och studerar där nu

Kurserna börjar varje måndag och håller på i en månad om det är heltid och 100 poäng. Det gäller att ha motivationen, så man inte gör massa andra grejer när man ändå är hemma
    Svårighetsgraden är väldigt olika, vissa kurser har jag fått lägga ned mer tid på än andra. I slutet av kursen så är det alltid ett slutprov på hela kursen som du skickar in.

Tycker det är jättesmidigt och bra. Rekommenderar det verkligen

• Nallatalla

Tack för era svar! Jag funderar verkligen på att söka.
    Det är väl just det där med att andra saker i hemmet inte får bli mer intressanta typ tvätten eller dammsugaren

/ Nalla

• therre
    Nallatalla skrev 2006-11-23 11:15:02 följande:
    Är det någon här som pluggat på deras distanskurser?Jag funderar på att söka kurser där.Har varit på deras hemsida och kollat och det verkar som om man kan söka närsomhelst.Ni som läst/läser där vad tycker Ni om skolan?Är det tungt att plugga på distans?/ Nalla i pluggartagen
    Jag har läst Personaladministration, Organisation och ledarskap samt Desktopp och tyckte det var OK, men inget jag skulle rekommendera.

Tyckte inte om deras upplägg på kurserna, det var inte speciellt tungt. Jag läste på sommaren på halvfart varje kurs så det var iaf skönt. Läste bara ett par sidor om dagen o på fredagarna åkte jag hem från stugan för att via datorn skicka in uppgifter och göra närvaroprov.
  • Nallatalla

NTI har tydligen inget avtal med min hemkommun.
    Jag måste först kolla om Kommunen går med på att jag går kurser på NTI.
    Hoppas,annars vet jag inte vad jag ska göra.

/ Nalla

• therre
    Nallatalla skrev 2006-11-23 20:46:41 följande:
    NTI har tydligen inget avtal med min hemkommun.Jag måste först kolla om Kommunen går med på att jag går kurser på NTI.Hoppas,annars vet jag inte vad jag ska göra./ Nalla
    Jag behövde poäng och hittade inte tillräckligt passande kurser så för mig gick kommunen med på det Fast det var med nöd o näppe.
  • Älvas

NTI? vad är det forkortning på för någon skola?

Svar på tråden NTI skolan distans