• Jennie Brunflo

När tar ni ner adventsstjärnor och adventsljusstakar?

Advent börjar första advent och då ska adventsstjärnor och stakar upp.

Jag vet att vissa fuskar....

På julafton är advent slut och då ska adventsstjärnor och stakar ner....men tar ni verkligen ner dom då?

Hur gör ni?

Jag ställer upp första advent och tar ner runt trettonhelgen då allt annat julpynt tas ner.

• Svar på tråden När tar ni ner adventsstjärnor och adventsljusstakar?
  • Änglatuss

Oj. nä mina ljusstakar och adventstjärnor får hänga och stå kvar tills i januari nån gång, Ja trettonhelgen...

men min sambo  är sämre på det, första året vi tillbringade tillsammans innan jag flytta in hos han hade han en stjärna hängades tills jag tog ner den lagom till min födelsedag den 7 maj!

• Gakka

Brukar plocka ner dem tillsammans med allt annat julpynt, vid trettonhelgen.

Är dock VÄLDIGT noga att inte en pryl får sättas upp tidigare än 1:a advent! =)

• Fru Höstlöv

20:e knut tar vi bort alla julsaker, inklusive adventsstakarna.

Fru Höstlöv, 14 okt, fd Höstlövet. Bilder finns i galleriet.
  • Emmixen

Vi tar ner grejerna från vinden typ snart och tar ner typ vid nyår. Inte 20:e Knut i alla fall, för det är min födelsedag

• annca

Tjugonda' Knut, dvs 13 januari.

INTE Trettondan'. Då är det ju fortfarande jul! Då kommer Tre Konungar med presenter!

~*~ man önskar att man kunde vara bara tyst & cool (W.Crafoord)~*~
  • Jannamia

Jag plockar ned julen ett par dagar efter nyår.

• ebben

1a advent tas det fram,o 20ondag knut tas det ut......

• Jennie Brunflo

Det får sitta uppe till tjugondaknut om det är en helgdag, är det en vardag så åker det ut i trettonhelgen.

• sweetpea

Strax efter nyår brukar jag vara så trött på eländet, så då åker det tillbaka till källaren.

Svar på tråden När tar ni ner adventsstjärnor och adventsljusstakar?