• Fjällknyttet

Kläder att ha på BB efter förlossning

Hej på er!

Jag håller på att packa väskan, lite då och då (BF 15/12). Vad ska man ta med till sig själv i klädväg? Behövs många ombyten, jag tänker på läckand bröst och kanske rikliga blödningar. Vad hade ni med?

• Svar på tråden Kläder att ha på BB efter förlossning
  • uniMog

jag hade med mig ett par byxor, ett par tröjor, 3-4 par underbyxor och strumpor, ett par bh.

• Chicki

Jag har packat ner, 1 par vanliga svarta byxor och ett par pyjamas byxor, 2 t-shirts, 1 Kofta, 2 par strumpor, 2 par trosor och morgonrock..
    1 AmningsBh, en top och inneskor. Skulle man behöva mer så finns det ju kläder och låna...

• Fjällknyttet

Tack för era svar!

• Makaroner

Födde på sommaren... Jag hade med mig 3 par trosor, amnings-bh, bh-inlägg (ifall det läcker) Men jag kan säga att en binda funkar MYCKET bättre och den håller sig där den ska *fniss* Glöm inte BINDOR! Du vill INTE sitta med sjukhusets bindor stl XXXL i onödan.... jag lovar En långklänning, sköna byxor, ett par sköna t-shirtar, strumpor. (sockor kan vara en idé också, du föder ju på vintern)

Jag fick låna sjukhusets morgonrock och hade den i början, men det var helt underbart att ha sina egna kläder andra dagen

• uniMog

jag tycker tvärt om ... jag hade gärna tagit med ett par paket av BB's jättebindor!

• AnnaGabrielle

Jag tog med åka hem käder, och hade BB`s kläder i 4 dagar pga allt läckage. Denna gång tar jag med mig egna bindor,amningsinlägg och egna kläder för hela BB tiden. Fina myskläder och högt skurna boxertrosor!

• ebben

Jag hade mammakläderna även dagarna efter förlossningen! ALLA blir inte supersmala direkt efter....
    *Ta BH inlägg så behöver du inte vara rädd att läka.
    *Extra trosor,kanske inte string....
    Du behöver inte så mycket,tänk bara på att du ska vara bekväm,med mjuka och sköna kläder!

• Makaroner

Pejgan... *usch* Det kändes som jag satt på taggtråd med dom bindorna Fast jag sprack och fick sys, dessutom knäckte jag svanskotan, så det kanske bidrog till min XXXL-bind-fobi Men de hade justa värktabletter på bb *hahaha*

• calcioaddict

Jag körde stenhårt med BB:s megabindor och deras supersexiga trosor!! Jag blödde mycket efter båda mina förlossningar, så det var suveränt! Mjölken kom inte igång för mig förrän jag kom hem, så jag hade ett par av sambons sköna tshirtar med lång ärm. Mysbyxor, tofflor och en skön fleecemorgonrock. Eftersom man kan känna sig ganska mörbultad efteråt är det skönt med inte alltför åtsittande kläder.
    Ett hett tips för medföljande make/partner, är ett par inneskor eller tofflor att slänga på sig vid förlossningen. Min karl hade sina vanliga vinterkängor, och hans fötter luktade inte glass efteråt!

• Gravilda

Kom ihåg att man fortfarande har MYCKET mage kvar även fast barnet är ute Räkna inte med att komma i de vanliga jeansen i första taget. Mammabyxor och rymliga träningskläder var vad jag fick plats i...

Landstingets urläckra trosor *s* funkar kalasbra till bindorna i supersize. Man ser allt annat än snygg ut men praktiskt är det. Jag snodde faktiskt med mig ett gäng bindor hem också...

Jag upplevde att det inte alls gick åt så himla mycket kläder. Hade packat så väskan såg ut som att jag skulle vara borta i två veckor, men egentligen handlade det ju bara om två dagar. Visst bör du kanske ha något ombyte, men packa inte ihjäl dig är mitt tips.

• mandala

Jag hade en skön fleece, lite sportig, kjol på mig, lång kjol där man kan dra in i midjan eller töja ut iddet fall den hade jag på mig alla dagar tror jag och sen lånade jag en t-shirt av min sambo för den var stor och skön. Jag läckte jättemycket men hade inlägg så det rann inte igenom så mycket. Men ett par lite större tröjor, nån lite finare om man vill ha besök och göra sig fin annars bara nåt bekvämt där magen får plats, den försvinner ju inte direkt (inte helt i alla fall)

Sen hade jag med mig boxershorts (sånna tajta) men jag gillade de engångs som man fick på bb så jag använde inte mina egna. Amningsbehåar hade jag två st med mig och använde bägge om det var så att den ena blev blöt. Kom på nu att jag gick rätt mycket i bara bh när det inte var folk på besök.

Lite varmare kläder kanske behövs eftersom jag födde i slutet av somaren, inneskor också kanske.

• uniMog

makaroner, jag tyckte deras bindor var de enda som ma ninte fick byta var femte minut

• Fjällknyttet

Tack alla för hjälpen! Nu ska jag packa klart väskan och sedan vänta.........

Svar på tråden Kläder att ha på BB efter förlossning