• liten ida

Ni som har bröstpiercing

Funderar på att göra en piercing i ena bröstvårtan. Har ammat klart nu. Är det någon som har en sådan? Tog det lång tid att läka? Gick den att sätta in igen efter ni tagit ut piercingen efter amningen?

• Svar på tråden Ni som har bröstpiercing
  • MamaMuu

Jag har haft piercingar lite överallt, bl.a i båda bröstvårtorna.
    Och jag skulle nog avråda dig från att göra det. För det första så gör det fruktansvärt ont att göra dom, för det andra så tar det enormt lång tid för dom att läka om dom nånsin gör det. Mina läkte aldrig utan varade med jämna mellanrum och va allmänt ömma. Har vänner som haft exakt samma problem, så är inte bara jag. För det tredje så går dom igen på bara en natt, så det går inte att ta ur och sen sätta i igen. För det fjärde ;) så kan det skada mjölkgångarna i bröstet så att man inte kan amma nästa gång man får barn. Det hände mig.

Men utöver det så är det ju skitsnyggt ;)

• liten ida

MamaMuu
    Hade hört att det tog tid att läka. Men det du säger är ju värre. Det var trist. Det är ju urläckert.

Har i naveln tidigare. Den läkte rätt snabbt utan besvär

• MamaMuu

ja jag har haft piercingar i tungan, näsan, har en i läppen fortfarande som jag gjort själv. Å i bröstvårtona då, men det var ingen av dom andra som var svårläkta, bara brösten :(

• LeeNoah

jag har haft i ena bröstvårtan, visst gjorde det ont att ta det men jag tycker det är så snygg så för mig var det värt det, bara man följer råden och gör som man ska, så läker det fort, tog inte lång tid för mig innan det läkte, men jag tog ur min när min dotter föddes, och brydde mig inte om att sätta i den igen, något jag ångrar nu, för det är så snyggt!

Lycka till!

Mamma till världens underbaraste Lee och Noah!
  • MamaMuu

ja är ju olika för alla. jag skötte mina precis som man skulle också, men det läkte aldrig. Min bästa kompis hade samam problem..

• liten ida

Lee Noah och MamaMuu
    Ringde till piercing-tattoo studion. De sa att det inte brukar vara något problem bara att det är viktigt att man följer instruktionerna för skötseln och man håller det rent. Bestämde mig för att göra en och beställde tid till i kväll. De rekommendrade att man skulle börja med stav och sedan sätta in en ring. Lättare läkning med stav eftersom den inte gnider så mycket i bh:n sa dom. Tycker verkligen att det är snyggt och läckert med en ring i bröstvårtan

• MamaMuu

liten ida
    Ja men det är la klart att dom inte säger något negativt till dig om det, eftersom det är dom som ska göra det, och därmed tjäna pengar. jag känner många piercare, och har piercat själv. Du kommer ta ur den, lovar dig!!! Men om du vill slösa 500 spänn på det så visst, lycka till :)

• kissemjao

Jag är vän till två piercare och de hävdar båda att vävnaden under bröstgården läker i princip aldrig helt... så det är ett "delikat" område. Min man har piercat sina bröstvårtor, och han har inte haft något besvär direkt av det, men läkningsprocessen startar gärna om om det blir för hårt tag i dem. Ring i bröstvårtan är ingen höjdare när man har småbarn kan jag säga !

• liten ida

MamaMuu
    Fattar det. Jag tänkte iaf att jag kan försöka. Läker den inte tar jag ut den. Jag gör bara i det ena bröstet. Har sett några tjejer i träningen som har det och de verkar inte haft problem förrutom att det tog någa månader att läka helt. Tänkte börja med stav först som jag skrev

• MamaMuu

ja du har inget val direkt, det blir stav i vilket fall som helst, precis som dom sa, den "läker" snabbare då..

Svar på tråden Ni som har bröstpiercing