• gravidanina

39.9 i feber och brännhet efter en vaccination någon mer

som rubriken låter våran son blev vaccinerad igår och på kvällen hade han så hög feber att han inte slutade att gråta...39.9 var den uppe i någon som har råkat ut för detta och harskippat tredej sprutan???

kan tillägga att han var så varm att man inte kunde pussa hna för man riktigt brände läpparna

• Svar på tråden 39.9 i feber och brännhet efter en vaccination någon mer
  • JenJa

Det är jätte vanligt. Ge honom alvedon...Det sprutas ju in ett okänt ämne i kroppen så det är inte så underligt att deras små kroppar reagerar...

Skulle aldrig tänka tanken att inte vaccinera...om de får de sjukdomar som de kan få få utan sprutan så är det värt vaccinationssjukan

• TerrorMorsan

oj,

cogito ergo sum
  • Ängel1982

det är en jättevanlig reaktion på sprutan. Inget du behöver oroa dig för.

• gravidanina

vi funderar på att hoppa över dem andra sprutorna

• abovo

Nej, nej hoppa inte över dem tycker jag. De är så viktiga framåt i livet! Ge flytande alvedon.

• tingeling75

Min tjej blev jättesjuk av de två första sprutorna, skyhög feber och skrek. Nr 3 gav jag Alvedon i förebyggande syfte och hon mådde bra efteråt, ingen feber eller skrik.
    Hoppa inte över vaccinationerna, dom är ju så jätteviktiga för framtiden

• blomman10

Hoppa inte över vaccinationerna.
    Tala däremot om på BVC hur han reagerade nu det är viktigt.

Nu när han reagerat på vaccinet så tänk vad sjuk han kanske skulle bli av sjukdommarna!

• gravidanina

problemet är ju att alvedon tog inte alls på trots att han fick 4ggr

• Anna83KD

Om inte alvedonen funkar så ring sjukvårdsupplysningen så kan de hjälpa dig me hur du ska gå till väga
    Min lilla har oxå blivit skitdålig efter vaccinationerna och då har vi gett alvedon, hållt henne sval, torkat me en kall handduk

• sol1

min minsta dotter reagerade också med väldigt hög feber av första sprutan bvc vågade då itne ge spruta nr 2 iom att hon hade 40 graders feber i över en vecka efter spruta nr 1 så spruta nr2 fick vi på barnsjukhuset istället och det var samma vaccin men en annan tillverkare av sprutan så hon reagerade inte alls på spruta nr2 vilket jag tyckte va skönt så även de andra resterande vaccinationerna ska hon få utav samma tillverkare som för spruta nr2 mitt tips är att du frågar på bvc innan nästa vaccination om ni inte kan få ett annat "märke" på sprutorna för å se om det ger mindre feber

• Sweetie

Det är supervanligt.. Det är även super vanligt att febern kan ligga över 40 grader på våra småttingar.. Vet att det är otäckt dock..Min son feberkrampar och då är man ännu nojjigare när han får feber..

Men ge alvedon var 4:e timme eller rådgör med läkare.. BAda han i ljummet vatten och ha bara blöja på honom.. Inget täcke då han ska sova utan ett lakan bara..

Vi ger ipren eftersom det är mer effektivt och tar febern snabbare än alvedonen..
    Du ska se att febern snart går ner..
    Tycker inte du ska strunta i vaccinationer pga detta då det är en vanligt biverkning!

Lycka till!!

KRam
    Sweetie

Svar på tråden 39.9 i feber och brännhet efter en vaccination någon mer