• Yla

Färga blekt hår till mörkt...

Jag har nu hyperblonderat hår, alltså vitt.. det är tjock och långt nästan ner till midjan..
    Nu vill jag färja det brunt.. men lite ljusare nyanser i... hur gör jag? rädd för att det ska bli gröna toner i det.. eller helt flammigt..
    hjälp mig...

• Svar på tråden Färga blekt hår till mörkt...
  • Johje

Jag hade inge gett mig på det själv.

Risken att du grönhårig är enorm.

Bästa sättet för att slippa det är att du har mycket rött pigment i den bruna färgen.

När jag gick från blond till brunhårig färgade de mitt hår knallrött först och sen la de på en brun nyans!

• Den där Linn

Ja, du måste absolut förpigmentera!!

• 1 och 1 är 3

jag är blondie nu.. blir brunett i morgon! Frågade en kompis som är frisör å hon sa att jag skulle absolut gå till en frisör å göra d.. annars blir d som doma ndra skriver...grönt...

• Yla

ok.. tack för svaren...
    är det nån som vet vad det kostar att färga ett hår i midjelängd?

• Minna07

Gå till en frisör om du inte vill förstöra ditt hår. Blont - brunt kräver nämlugen en tvåstegsfärgning. Det innebär att man förpigmenterar håret innan man har i den mörka färgen.

Jag gjorde detta hos frisören. Mitt hår går ned till ung 15 cm under axlarna. Färgning + klippning av topparna kostade sammanlagt 1000 kr. Klippningen kostade ca 250 kr. Så 750 kr för färgning blev det, men aboslut värt det! Frisören sa själv att resultatet blev mycket bättre än hon vågat hoppats på. Såg helt anturligt ut :)

Lycka till!

• Ickan77

När man färgar ett blonderat hår mörkare så måste man ALLTID lägga i en röd toning först. Och om du har ett långt och tjockt hår så behöver du nog använda 2-3 förpackningar toning för att det ska täcka och bli snyggt. Tänk på att t.ex ljusbrunt (på förpackningen) brukar bli mörkt brunt i verkligheten. Lycka till!!

• softsofie

jag har haft blont hår, det syn spå min pressbild och jag har färgat brunt nu och jag gick till frisören,rekomenderar att du också gör det.
    bättre att gå tillf risören och färga håret,dom ser ju om det blir bra eller om man måste färga lite till hoppas du fattade vad jag menade med det sista.

Svar på tråden Färga blekt hår till mörkt...