Hostar, 17 dagar gammal
Min dotter som är 17 dagar gammal hostar ganska mkt o nyser ibland, vad kan det vara?
hon är inte täppt i näsan o äter bra, kan hon vara förkyld iallafall?
Min dotter som är 17 dagar gammal hostar ganska mkt o nyser ibland, vad kan det vara?
hon är inte täppt i näsan o äter bra, kan hon vara förkyld iallafall?
Ring sjukvårdsupplysningen. När de är så små är det bättre att fråga där. Låg inne med min 7 veckors dotter förra veckan. Hon hostade och var förkyld
Jag frågade min bvc sköterska i tisdags om det, hon sa att det är för att de rensar luftvägarna men jag tycker hon hostar lite mycket för att det bara ska vara det.. kanske ska ringa sjukv årdsupplysningen då iallafall.
Hur märker man annars att en så här liten är förkyld? brukar de få feber?
Om hon nyser är det nog för att rensa luftvägarna men hosta vet jag inte. Hon behöver inte få feber för att hon är förkyld men annars hör du om hon låter täppt och har problem att amma alt att det kommer snor när hon nyser. Är man orolig det minsta är det bättre att ringa och fråga. När de är så små så är de väldigt noggranna
Min son vart förkyld när han var cirka en månad men på bvc sa de att om han äter som han ska, är pigg, verkar må bra, kan sova, går upp som han ska i vikt, ej har feber...och så... så ska det inte vara någon fara. Men förkylningen har kommit tillbaka igen, är orolig någon mer som haft så här små barn som är förkylda..?
Jag tycker du ska ringa sjukvårdsupplysningen eller prata med bvc om du är orolig.
Jag har en 7 veckors tjej som är förkyld. Nyser, hostar, rosslar i näsa och hals men ingen feber. Var till läkaren härom dagen och det lät inget speciellt i lungorna. Fick ändå bricanyl utskrivet utifall hostan skulle tillta och hon får svårt att andas och hosta upp slem. Fick användning av den i förrgårkväll och i går kväll. Ingen feber. Så det är inte RS virus i allafall.
Tösen4: Om barnet inte får feber kan man alltså vara säker på att det inte är RS-virus..? Eller fattade jag fel..?
Hoppas hon kryar snart!!
lilla trollets mamma: När jag låg inne med min dotter som rosslade, hostade och kräktes slem så frågade jag om man kunde ha RS utan feber och det ville de inte svara på. Antar att det bara är näsodling som kan ge svar på det
Min son rosslar mest på nätterna i samband när han börja vakna(det tar några minuter innan han öppnar ögonen)det har hänt att han hostar,han nyser väldigt ofta,sen är det så att vissa barn är trånga i sina luftväggar så det hörs mer,RS-virus hur utvecklas det???
till mig sa dom i sjukhuset att det är vanligt att bebisen nyser och är lite täppt i näsan som "nyfödd"
Jag ville tatt en tur til legen. Min dotter hostade mycket da hon var noen veckor gammel. Jag leste flere steder at så små barn (under tre månader) inte skulle vara förkylde, så vi gikk til läkaren. Allt var bra, men jag er endå glad vi sjekket så vi slapp bekymre oss uten å vite..
Dom kan få RS utan att uppvisa särskilda symptom också. Feber eller ingen feber är ingen garanti.
Det känns ju bättre att prata med en läkare men när jag frågar på BVC säger de att om pojken äter som han ska och inte har feber är det ingen fara. Kanske borde gå tillläkare i alla fall, på egen hand. Skulle nog kännas bättre då.
Tycker definitivt att du skall ga till läkare! Här i tyskland är rekommendationen att man alltid skall kontakta läkare när ett spädbarn hostar. Vår son började hosta helt utan andra förkylningssymptom och vi åkte till läkaren på morgonen efteråt som konstaterade att det var bronkit! (hade ingen aning att sadana infektioner kan komma sa fort när barnet inte är förkylt..)