• Mamali

Ska man våga klippa lugg?

Ska till frissan imorn och känner för en liten förändring. Men jag kan inte ha någon frisyr som kräver massa styling som jag inte har tid med och dessutom har jag ju mössa varje dag när det börjar bli kallt som nu. Så då tänker jag - kanske lugg?! Har inte haft det på kanske 10 år och har ingen aning om man ser helt omodern ut i det. Jag går till en ganska "hipp" salong så de kan säkert få till det men jag vet inte om jag törs !

Någon som nyligen "vågat"?

• Svar på tråden Ska man våga klippa lugg?
  • Tutilure

jag klippte till en lugg på mig och jag blev jättenöjd.
    Jag är övertygad om att salongen kan fixa till en snygg lugg, som för övrigt väl är "inne" fortfarande, om jag inte har helt fel.

Så kör på det du!

Blir det tokigt så kan du ju alltid sätta upp luggen med spännen och låta den växa ut igen.

• Labolinaa

Hår växer ut! Klipp lugg du!

• sisley

Jag klippte lugg efter att ha haft jämnlångt hår i mååånga år. Jag kände mig skitsnygg när jag gick från min hippa frisör och fick även en massa komplimanger. Men efter första tvätten var det himla svårt att få till luggen så som jag ville ha den. Jag kände mig inte så snygg längre och att gå ostylad i håret gick bara inte. Jag var tvungen att föna och ha mig för att luggen skulle ligga på plats. Dessutom måste man klippa ganska ofta för luggen växer fort och hänger en i ögonen.
    Men den riktiga mardrömmen började när jag skulle låta luggen växa ut igen. Det var jobbigt och tog ganska så lång tid men i dag är jag fullt återställd.

Det här är alltså MIN erfarenhet av lugg. Det finns inget som säger att det skulle bli likadant för dig. Du kanske är proffs på hårstyling. Jag kan knappt hålla i en fön...

• MB23

Va jag vet är att lugg e inte "inne". Och nu e det ju vinter, regn, snö och så har man lugg...............ja då e det att föna hela tiden.

E du den typen som älskar att "styla" ed håret hela tiden så klipp till lugg.

Men jag skulle klippa det i sep när jag va hos mig frisör och då sa hon att jag skulle vänta med lugg för att det e vinter nu och det e inte modernt.

Men känner du för att fixa en lugg så gör det. Man ska trivas med det. Man ska inte hela tiden va "inne".

Lycka till

Mimmi & Manuella

• snobben

Jag har lugg och det är inte mer att styla än om man inte har det...så klipp lugg du om du vill.

• uniMog

jag tog steget och vågade klippa lugg för första gången på ungefär 15 år.. och jag måste erkänna att det var jättesnyggt i ett par veckor men sen dess har jag ångrat mig något vansinnigt Det kräver himla myckerm er underhåll

• Poena

Det är nog väldigt individuellt det där! För mig räcker det med fön + lite plattång efter jag tvättat håret sen så stylar jag bara med lite silikondroppar och/el vax varje dag, den håller perfekt!

• marina7712

MB23:

Lugg ÄR inne...

ts: tycker som en del andra att det är bara att klippa av den. Det växer ju ut igen... Lugg är ett bra sätt att ändra utseendet utan att göra nåt alltför drastiskt.

Lycka till hos frissan imorgon!

• Tutilure

Det där med skötseln är ju väldigt olika. Själv drar jag bara luggen tillrätta när jag har duschat och så later jag den torka i rätt position och sen är det klart!
    Jag fönar håret mycket sällan, klarar mig bra ändå!

Svar på tråden Ska man våga klippa lugg?