• sulan81

    Pepcid?

    Undrar om någon vet om det är farligt att ta en pepcid.. har gjort det någon gång under graviditeten utan att veta att man inte ska äta dem när man är gravid!! är på BF+3 idag och har halsbränna!! kan det vara någon fara?? bebisen ska ju ändå ut snart!! eller så kan man kanske inte resonera??

  • Svar på tråden Pepcid?
  • Tesselessan

    Gaviscon är godkänt när man är gravid det vet jag iallafall...men slå upp pepcid på fass.se där står det garanterat om du kan ta det eller inte..

  • Linda33

    Åh ta Losec Mups. Dyrt men ack så BRAAAAA. Själv behövde jag bara ta en varannan dag...knappt.

  • Irma07

    Enl FASS är Pepcid inte OK...jag tar Losec Mups istället och de funkar men inte lika bra! HAr man haft magkatarr länge så är Novalucol, Gaviscon mm en piss i mississippi...

  • Agronom

    Fass säger väl bara att man ska rådgöra med sin läkare ang användning av Pepcid under graviditet och amning?!

    Jag går på Mama Mia och där säger personalen att pepcid är ok. Hoppas att detta stämmer och att jag inte har skadat mitt Knytt i magen av de 6 pepcids som jag tagit under min graviditet.

  • Agronom

    Är tydligen Pepcid Duo man absolut inte ska ta under graviditet och amning.

    Pepcid däremot har använts så länge utan att man sett några tecken på att det skulle inverka skadligt (dock inga kliniska studier) på barn i magen att man anser att det kan användas i viss mån medan Pepcid Duo är ett nytt preparat och man varken har erfarenhet eller studier på.

  • Irma07

    Jo..det är ju så. De rekommenderar inte att gravida skall ta mediciner som inte är kliniskt testade utan att man rådgjort med läkare innan. Därmed inte sagt att de är farliga...

Svar på tråden Pepcid?