• Anonym (Hypokonda)

Hjälp en knöl på tandköttet

Hjälp, vad kan detta vara?
    Om jag känner på ena sidan av tandköttet på överkäken så känner jag en hård rund grej. Känns som en rot, men om jag följer 5 tandens rot så försvinner den in och sedan kommer knölen. Kan det vara en tumör eller kan det vara roten som på något sätt tittar utåt igen.
    Någon som kännt något liknande?
    Snälla ge mig råd.
    Rädd Hypokondriker!

• Svar på tråden Hjälp en knöl på tandköttet
  • Kajee

Det bästa är att du går till tandläkaren och kollar. Det kan vara allt från en blåsa till en varbubbla som kommer från en infekterad tand.

• Anonym

Låter garanterat som en infekterad tand! min sambo har haft det flera ggr! gå till tandis och kolla upp det, misstänker att det blir en rofyllning.

• Anonym (Hypokonda)

Fast det känns som om det skulle vara ett ben där. Jag har ju inte ont i tanden kan det ändå vara hål?

• atej

Låter helt klart som en kariesinfektion som gått så långt att det gått ner till rötterna, o där samlas det en massa var p g a alla bakterier, o detta försöker kroppen stöta ut!
    så antagligen så blir det en sk fistel, då kommer det att komma ut var därifrån snart eller så omsluter kroppen dessa bakterier o det blir en cysta där (ofarlig)! Men helt klart att du måste uppsöka tandläkare även om du inte har ont! Antagligen lär du behöva rotfylla tanden!

• Anonym (Hypokonda)

Tack ni som svarade.
    Jag beställde en tid hos tandläkaren och mycket riktigt så måste jag rotfylla tanden.
    Tanden hade dött och likaså nerven. Jag kännde inget av den första omgången av borrningen tack och lov.
    Trevlig jul!

Svar på tråden Hjälp en knöl på tandköttet