• Chiba

Hur nyttigt/onyttigt e Mariekex i jämförelse med godis???

Jag har slutat med godis,läsk och kaffebröd o sånt men känner att jag måste äta lite Mariekex i en övergångsperiod.

hur pass onyttigt är det egentligen..?
    det måste ju iaf va nyttigare än godis.. eller mindre onyttigt kanske man ska säga..

• Svar på tråden Hur nyttigt/onyttigt e Mariekex i jämförelse med godis???
  • Xara

Jag räknar det som ett slags godis (godis kan ju vara så himla mycket!). Åtminstone är det en KAKA , som kaffebröd kanske? Nä vad taskig jag låter , vill inte hindra dig från att äta Mariekex!! Det var bara min personliga reflektion (ingen fakta bakom alltså!)!!

• Chiba

Jag vill ju tugga på nåt lixom, o då känns mariekex som ett bra(?) alternativ, så himla gott e det ju inte så om det e lika illa som godis kan jag ju lika gärna äta godis känns det som..

• Kajee

Minst lika illa. Eftersom det är sött och "kläggar" fast i tänderna. Min exsvärmor är barntandläkare och hon säger att de flesta hål i tänderna på små barn orsakas av söta kex (typ Marie) och saft i flaska. Och då pratar vi från ettåringar och uppåt - hemska tanke...

• Chiba

Nån dietist som e vaken nu..??

• zackes mamma

ät frukt i stället .,.,finns ju mycket goda frukter ananas , vindruvor, mango m.m

• Räkans mamma

Här har du lite alternativ från mig, som inte varit "onyttig" sedan 1 september (och lyckats gå ner 8,6 kg på den tiden). Dessa alternativ har hållit mig levande:

Kanelbulle: ta ett kanelknäcke istället
    Choklad: gnaga på en ruta 80%-ig istället
    Äppelkaka: skivade äppleskivor med kanel pudrat över
    Chips: skiva potatis tunt och rosta (utan fett) i ugnen & krydda ELLER smörgåsrån med eller utan kryddor
    Smågodis: fruktsallad

Svar på tråden Hur nyttigt/onyttigt e Mariekex i jämförelse med godis???