• Anonym (Undrar)

Vanlig mor och dotter-relation?!

Vad tycker ni?! Min plastsyrra och hennes mamma dom umgås precis varenda dag, när x jobbar så är hennes mamma alltid barnvakt åt dotterns barn. Istället för att sätta barnet på dagis får h*n vara hos sin mormor jämt, visst inget fel i det.

När dom inte träffas så pratar dom jämt i telefonen. Min plastsyrra och hennes sambo har endast 1 dag i veckan ihop att umgås helt själva, men då väljer hon hellre att vara med sin mamma. Vet att han tycker det är fruktansvärt jobbigt att svärmor är där jämt och ständigt.

Saken är den att min plastsyrra har inga kompisar så därför umgås hon nog med mamma jämt eller så vill hon helt enkelt bara det, dom kanske har med en syster relation. Hon tycker det är fjolligt att gå på öppna förskolan och pinsamt att leka med sitt barn i sandlådan. Min plastsyrra kan vara jättetrevlig ibland, men alltid när hon är med sin mamma blir hon så KAXIG och försöker trycka ner mej.

Är det vanligt med en så nära mor och dotter-relation. I mina ögon är det ganska konstigt. Men det är ju jag det.

• Svar på tråden Vanlig mor och dotter-relation?!
  • Kajee

Jag umgås mer med min mamma sen hon var riktigt allvarligt sjuk och höll på att dö två gånger om på en vecka för några år sen. Då inser man vad man har och inte vill mista. Vår relation är väl inte så intensiv som din plastsyrras och hennes mamma, men vi ringer minst varannan dag, hon är den första jag ber om barnvakt och hon var självklart inbjuden i förra veckan när jag hade "smycke- och Aloe Veraparty".

• Anonym (Undrar)

Kajee: Ja då kan jag förstå att du ville umgås mycket med din mamma. Men förstår bara inte min plastsyrra, hon sitter alltid och snyftar till min farsa att det är så synd om henne har inga kompisar o.s.v men inte lätt att få några heller när man bara sitter hemma med morsan, och drygar sej mot alla man träffar.

• Anonym (mammig)

Inte för att jag är som din syster, men jag räknar helt klart min mamma till en av mina bästa vänner. Men jag skulle älska att leka med egna barn i sandlådan - nu lånar jag kompisars

Vi pratar varje dag och ses flera gånger i veckan, ibland längre, ibland bara en kort visit när hon är ute med hunden. Superbra att shoppa med eller prata med när något är jobbigt.

Jag har inga barn ännu, men om mamma ställde upp och hämtade på dagis eller passade dem så skulle jag tycka att det var toppen (om hon inte körde över mig med uppfostran etc)

Det är nog inte din systers relation till sin mamma som är problemet, snarare att hon inte har några vänner och kanske inte mår så bra. Hoppas det ordnar sig för henne och att hon och sambon hittar tillbaka till varandra.

• Anonym (Undrar)

Mammig: Ja men saken är den att hon hade många vänner förut, men hon umgås hellre med mamma. Men är väldigt svårt att förklara deras relation så här över nätet, när jag själv läser mitt inlägg tycker jag det inte heller låter konstigt, men är annat att se det I.R.L. Visst är det bra att man är barnvakt, men han skulle verkligen behöva komma på dagis, han sitter ju bara inne i en lägenhet jämt, livrädd för andra barn eftersom han aldrig kommer ut och får träffa några.

• Kajee
    Anonym (Undrar) skrev 2006-11-23 20:32:30 följande:
    Kajee: Ja då kan jag förstå att du ville umgås mycket med din mamma. Men förstår bara inte min plastsyrra, hon sitter alltid och snyftar till min farsa att det är så synd om henne har inga kompisar o.s.v men inte lätt att få några heller när man bara sitter hemma med morsan, och drygar sej mot alla man träffar.
    Ja det ena orsakar ju lått det andra...
  • Anonym

låter som du är avundsjuk..

• Sheyla

Och där kom den obligatoriska avundsjukskommentaren... FL säger jag bara..
    Jag tycker inte heller det låter hälsosamt.

• Anonym (Undrar)

Anonym: Ja jag är så¨avundsjuk verkligen. Föredrar att umgås med mitt barn och andra kompisar med barn, än med min mamma jämt. Det enda jag stör mej på är att min farsa försöker tvinga på mej att umgås med henne för att hon inte har vänner, men kul och umgås med nån som inte klarar va ifrån mamma 1 sekund.

• Tingelina

Tydligen så vill ju inte ens du umgås med henne egentligen, så vem ska hon umgås med då? Alla tycker inte det är så kul att sitta ensamma..

• Anonym (mia)

inte lätt det där, själv har jag och min mamma en ganska dålig relation. Hon hör bara av sig till mig om det är något hon vill att jag ska göra och det är inte ofta alls. Sist hon ringde bara för att prata var väl över 1 år sen. Men det handlar ju om att inget jag gör är bra nog, det enda positiva är väl att jag nu väntar första barnbarnet.

Tingelina: men vadå, så bara för systern inte vill umgås så måste hon sitta ensam hemma?? Hon får väl skaffa egna vänner, vet många systrar som inte umgås med varandra jätteofta, men de har egna liv och vänner. Bara för man är systrar behöver man ju inte ha samma intressen

• Anonym (Undrar)

Tingelina: Nej men finns som sagt en orsak till att jag inte vill vara med henne. Det enda hon gör att försöka trycka ner mej jämt, pratar skit om min sambo o.s.v. Visst jag vet att det är för att hon är avundsjuk på oss, det har min farsa sagt men det kan man ju inte ta hänsyn till.

Jag och min sambo bodde förut 6 mil härifrån då hade hon och ganska bra kontakt och hon va jättetrevlig, hon och hennes kille hälsa på ofta, men direkt när vi flyttade tillbaka till samma kommun så börja hon se oss som konkurrenter och jämför allt hela tiden försöker få det till att dom är så mkt bättre. Inte lätt att undvika dom heller då dom bor i porten brevid oss.

Så det är därför jag reagera på att hon jämt är med mamma, menar pappa får inte ens ha bilen som han köpt, för att hans fru ska till dottern som bor på 10 minuters gångavstånd, så nej tycker inte det är hälsosamt förhållande dom har. Och om det bara är för hon är ensam så har hon även 3 syskon hon träffar ofta.

• Anonym (Undrar)

Vill bara tillägga med att vi är plastsyskon, min pappa är gift med hennes mamma.

• Anonym

jag umgås ofta med min mamma och även syster. Kanske träffas varannan dag. Nu mkt oftare än innan jag fick barn kan tillägga.

men varje dag låter ju lite jobbigt, ibland vill ju bara jag sambon och pojken vara för oss själva.

• Anonym (Undrar)

Anonym: Tycker väl egentligen inte heller att det är fel att umgås med sin mamma ofta, men när det går ut över sin familj, när hon inte ens kan respektera sin sambo att han vill umgås med henne själv ibland, och går ju ut över oss att mamman ALLTID har bilen när hon ska till dottern.

Alltid min sambo som får hämta/skjutsa pappa så fort dom ska nånstans.

Svar på tråden Vanlig mor och dotter-relation?!