Röda kinder, vad beror det på???
Min 4-månaders får väldigt röda kinder ibland, vad beror det på???
Min 4-månaders får väldigt röda kinder ibland, vad beror det på???
Kyla? Blåst? Torr? BArn har ju känsligare hud än vuxna. Många barn blir extra känsliga på hösten och vint ern. Prova att smörja på kvällen med en fet salva. Man ska inte smörja på morgonen om salvan innehåller vatten , då blir det värre.
Vad har du för mössa på den lille? Du kan ju prova byta till en som går ner under halsen med fleece eller nåt i hela mössan, även delen under hakan.
Om det beror på kyla så gnugga inte, värm med handflatan mot den bara.
min destiny är likadant
tror att det är värme och saliv
Hm, kanske inte har någon bra mössa. Den går inte ner så långt.
Dessutom smörjer jag med salva på morgonen, trodde det var bra om dom var röda och torra, men det kanske har blivit värre p.g.a. det??? Tack för tipsen!!!
jag har hört att man inte ska smöra alls om morgonen...vatten fryser, men olja täptar till pororna, så huden får inte andas, så svetten kommer inte ut som den skal....annars skal vuxna män inte barbera sig på morgonen, då tar man bort allt fett...smörj på en gång när ni kommer hem, det gjorde jag....det är konstigt, for det känns veldigt naturligt att smörja innan, men jag trotsar vad magen min säger, och gör som man blir rådat till att göra...
Kinderna blir jätteröda och alldeles varma. Någon mer som kan ge goda råd??? Eller som har likadant???
Min dotter är 4 år nu och hon får alltid röda kinder på hösten / vintern. beror på en kombination av känslig hus samt kyla / vind tror jag. Smörj kinderna på kvällen med exempelvis LOCOBASE REPAIRE som finns på apoteket. Se till att barnet inte är blöt i ansiktet av ex dreggel eller snor och ha gärna en mjukmössa som går ner över kinderna, gärna fleece.