• Svar på tråden Vi som plussat v 34 forts.
  • Tess82

Tänk att det redan gått 3 månader sen vi plussade och om några veckor har vi gått halva tiden. Helt otroligt!

Idag kunde jag ta det ganska lugnt på jobbet men har ganska ont ändå. Går ju inte att lassa över alla tunga arbetsuppgifter på kollegorna men vissa är mer förstående och ställer upp mer än andra. Måste försöka få tag på min läkare imorgon och prata lite med henne.

• Lepa

Hello girlz, lyllo er att ni ska få julklappar till bebisen! I min "kultur" ses det som bad luck att få nåt innan bebisen e född (töntig grej som jag hoppas min mamma och alla andra skippar)

Min sambo kännde första sparken i tisdags kväll...det var helt galet. Värsta kickarna typ 4-5 ggr. Sen igår provade vi att trycka med ett finger på magen o woops så sparkade knodden tillbaka!!! Helt otroligt...

UL på måndag...och efter det måste jag bara köpa nått till bebisen! Har hållt mig såååå lääänge nu!

Ledig både fredag o lördag...det är inte ofta ska jag säga. Ska äta gött o ta det lugnt. Hoppas ni får en wunderbar helg!!!

• Emmajohanna

Morrn !

Ja, helt galet att vi har en ny tråd. Jättekul !
    Skönt med fredag ! Längtar till imorgon då vi ska på julbord och sen på tisdag är det UL.
    Såg att korten kostade 40 kr st. Ska ta med mig minst 300:-

Mandel : Vad mysigt att vara barnvakt. Och det är ju en mjukstart när den sover.

Tess : Hoppas du får tag på din läkare idag, tycker jätte synd om dig som jobbar när du har så ont. Bra att du har några på jobbet som hjälper dig.

Lepa : Vad kul att din sambo känt bebisen !
    Jag har flera gånger lagt handen på magen när det känts inuti,men det har inte märkts något. Hoppas det kommer snart !
    Härligt med en ledig helg, mys ordentligt... Kanske shoppa lite julklappar ?
    Förstår tanken med att inte köpa något till bebisen innan, men oj så svårt det är när man ser så söta grejer.
    Du får berätta allt efter UL på måndag !!!

*** med bebis i magen, v 18 ***
  • Mandelnougat

Lepa
    I min familj verkar det bara vara jag som anser att i princip allt är bad luck! Nu är jag inne i en period igen när jag misstänker att något är fel..Jag får hålla mig till torsdag för att se hur allt står till.
    Kul att ni börjat känna utanpå! Vi försöker enträget men den lill* verkar vara mer envis än båd aoss tillsammans!
    Och sjusovare verkar den oxå vara!

Tess Ja visst är det knäppt att det redan gått så länge!? Jag blir alldeles tossig när jag tänker på att om lite mer än 2 veckor så har halva tiden gått!
    Ta kontakt med din läkare och hör av dig sedan.. Jag misstänker ju att dom låter dig gå ner i tid.

EmmaJohanna.. Ja jag tyckte det lät som en jättebra idé! Nu är det dock inte säkert att det blir något då herrn i huset blivit lika förkyld som sonen och mamman varit så vi får se.
    Annars funderar jag starkt på att gå till köket, tända 2 ljus och fika pepparkakor,lussebullar och mjölk till frukost! mums!

• Emmajohanna

Mandel : Åh så mysigt det lät med sån frukost !!!! Vill med ! Kan jag komma ?
    Jag skiter i jobbet idag !

jaha, vilken tajming att han blivit sjuk han med. Tråkigt för det är faktiskt riktigt kul att passa barn. Tycker jag iaf.

Vad ska ni annars göra i helgen då ?
    Hur är det med din rygg och är det något nytt med badrummet ?

*** med bebis i magen, v 18 ***
  • Mandelnougat

Emmajohanna, nä annars är det inget nytt under solen.
    Ryggen är som det ska med värk hit och dit och när jag var till min sjukgymnast så sa hon att hon hoppas på att det är ligament som börjat göra ont så jag inte får foglossningar i typ "benet mellan blygdbenen" för det skulle då innebära att det inte finns något att behandla med. Nåja,vi får se hur det artar sig.
    Badrummet är på tork nu iaf. Vi kanske hinner få färdigt innan jul men jag är lite skeptisk. Hur som helst har vi ju ett golv nu och toastolen står så mycket stadigare på golvet än på en hemmabyggd liten pall som tidigare.
    Vet fortfarande inte vad som händer i helgen, skulle behöva hjälpas åt här hemma så vi får städat men vi får se vad som hinns med.
    Haha Frukosten är bara halvavdukad så dyk upp du så tänder jag ljusen på nytt! Strunta i jobbet idag, det är ju ändå fredag! (dvs en hel helg innan man behöver ta konsekvenserna för sitt handlande! )

• Tess82

Godmorgon. Ringde bm nyss, kom inte fram till min bm utan fick prata med en annan. Läkaren finns bara tillgänglig en dag varannan vecka så jag får vänta till den 7e dec. Kan ju ringa en annan läkare på vårdcentralen men det känns inte så akut, i värsta fall får jag ju sjukskriva mig själv i en vecka. Bm varnade dock att det kan vara svårt att få en sjukskrivning för foglossning godkänd av försäkringskassan och får jag inga pengar så kan jag ju inte vara hemma.

• Mandelnougat

Tess82.. Ja fast samtidigt så kan du inte jobba så kan du inte jobba. Simple as that.. Dock så vet jag hur man tänker. Jag var ett nervvrak medan jag väntade på svar från FK.
    Men kan du inte bli omplacerad då/få andra arbetsuppgifter?
    Jag skulle ändå kolla upp ryggen för i slutänden så kanske man får gå på kryckor eller i värsta fall sitta i rullstol. Om dom kollar upp ryggen så får du ju besked vad det är så det inte är något annat och så ser du ju vad läkaren säger..
    Tycker han/hon att det är befogat med en sjukskrivning så skulle jag försöka få det att gå igenom iaf.
    Hoppas det löser sig! (och hoppas jag inte lät för mkt moralkärring/olyckskorp, inte min mening isf)

• Tess82

Jo jag ska träffa läkaren om två veckor, hon är van att ha hand om sånt här och duktig på att skriva intyg till fk så jag får hoppas på det bästa. Får nog ta ett snack med chefen också igen men eftersom jag "bara" är vikarie och mitt nuvarande vik. går ut den sista december så vill jag inte gnälla för mycket. Chefen försöker just nu flytta på fast anställda för att de i hennes ögon gnäller och bråkar för mycket (hon har givetvis andra ursäkter men inga som håller).

Får hoppas att det blir som bm sa, foglossningssmärtorna kan gå i vågor och det kan kännas mindre längre fram igen. Har jag tur så kan jag ju jobba till slutet av februari för sen var hon nästan säker på att jag skulle kunna få hp beviljat eftersom jag jobbar inom vården.

• Mandelnougat

Ja får hoppas att det blir mindre ont i ryggen framåt. Vet hur det är att jobba inom vården.
    Förstår att du inte vill "gnälla" för mkt, det vore ju roligt om du fick förlängt efter nyår oxå. Hoppas bara att ryggen håller.
    Inget roligt att gå runt och ha ont.
    Får hoppas att det håller ihop till februari. Har du någon koll på om du får fortsätta efter sista dec? Hur ser chanserna ut?

Svar på tråden Vi som plussat v 34 forts.