• FruLidgren

Växasäng, juniorsäng eller vanlig vuxensäng?

Funderar lite på vilket som är mest praktiskt? Elias är fortfarande för liten och kommer sova i sin spjälis ett bra tag till (han är bara 13 månader) men när det blir dags så...Tycker inte att det finns så fina växasängar så vi funderar lite på en vanlig vuxensäng som står direkt på golvet eller på korta ben.
    Vad har ni för sängar till era barn?

Har du sett mina tofflor? www.nogg.se/lillfisen
  • Svar på tråden Växasäng, juniorsäng eller vanlig vuxensäng?
  • norgesessan

ettan fick en stor säng lite innan han fyllde två..men den tog upp så mycket plats,så den åkte upp på vinden, och vi köpte en jr säng (sniglar på ikea) som han hadde et tag...men den åkte runt i hela rummet, och sambon klarade absolut inte att natta i den,så vi tog ner den andre igen...Nu har ettan den store, och tvåan den lille (14 månader, har haft den sen 12...han är jättelugn)

Tvåan sover på vårt rum..just nu i vår säng, for det drar for mycket vid hans säng, så det skal fixas innan han får fortsätta sova där..vi har sängen i et hörn, så han ligger innerst..

• Jatsu

Vi har en 120 cm vuxensäng som 2 1/2 åringen precis har fått att sova i.

Den funkar bra som gästsäng när släkten hälsar på men framför allt är det toppen när vi (läs: pappa) behöver natta om sonen i sin egen säng när han har vaknat på natten. Pappa får plats i sonens säng och de brukar snabbt somna om båda två och jag slipper pappas snarkningar.  ;-D
  • April Mamma

Min son som är 19 mån har alltid varit lugn i sin säng MEN i kväll när vi skulle lägga honom så började han liksom att klättra på sängen...försökte att få över benet över sängkanten...jag o sambon blev lite fulla i skratt..(visade självklart inte det för sonen..) så vi pratade om att det kanske är dax att köpa en ny säng :) Vi kommer nog att köpa en stor på en gång, känns bäst så annars så skall man byta säng om ett tag igen..sedan är det ju bra att man kan krypa ner hos lillen i bland om det skulle behövas....en liten växasäng kanske inte pallar med det

• April Mamma

...läs : ..har alltid varit lugn i sin säng=Späjälis.

• April Mamma

Hmmm... Spjälsäng...

• Frostkristall

Just nu har sonen en mitt-i-mellanstor säng, jag kan ligga i sängen brevid honom om jag drar upp benen lite (jag är typ 1,67, så sängen kanske är 1,60 lång? ). Sängen har spjälor på alla sidor förutom den långsida som är ut mot rummet, man kan om man vill fälla upp spjälor där med, men den kanten blir inte så hög, så där är risken större att han slår sig om han försöker klättra ur. Men där är en kant så att han inte råkar rulla ur sängen när han sover. Han är förresten 1 år

• FruLidgren
    Frostkristall skrev 2006-11-23 21:50:25 följande:
    Just nu har sonen en mitt-i-mellanstor säng, jag kan ligga i sängen brevid honom om jag drar upp benen lite (jag är typ 1,67, så sängen kanske är 1,60 lång?). Sängen har spjälor på alla sidor förutom den långsida som är ut mot rummet, man kan om man vill fälla upp spjälor där med, men den kanten blir inte så hög, så där är risken större att han slår sig om han försöker klättra ur. Men där är en kant så att han inte råkar rulla ur sängen när han sover. Han är förresten 1 år
    Det låter som en bra säng! vart har ni hittat den?
  • Frostkristall

vette tusan var den är köpt ifrån. Fick den från jobbet då de tänkte kasta den

• FruLidgren
    Frostkristall skrev 2006-11-23 22:31:25 följande:
    vette tusan var den är köpt ifrån. Fick den från jobbet då de tänkte kasta den
    aha! Får googla på barnsängar så kanske jag kan hitta nåt!
  • Frostkristall

låter bra det, google är bra till mkt

Svar på tråden Växasäng, juniorsäng eller vanlig vuxensäng?