• Mollie

Primolut-Nor och gravid?

Jag ska äta Primolut-Nor nu. Men maken kom på en grej. Vad har Primoluten för verkan OM man mot all förmodan skulle bli gravid? Jag ska äta dem i 10 dagar för att få en regelbunden mens, alltså för att framkalla mens...
    Hmmm....

• Svar på tråden Primolut-Nor och gravid?
  • Medly

Undrar bara en sak, om du nu skulle vara gravid så borde du ju ha en äl och mens så varför har du då fått Primolut?

Jag tar primolut (och pergotime) för att systemet ska funka och jag frågade min gyn samma sak alltså OM man blir gravid men "missar"(grav.testet kanske inte ger utslag så tidigt som det borde) detta och börjar om med primoluten för att få mens-stöts ägget isåfall ut då i samband med mensen? Men hon svarade att man faktiskt kan ge en GRAVID kvinna primolut för att stödja upp hormonhalten lite i kroppen så svaret var då att NEJ det är inte farligt att ta primolut om man skulle vara gravid, det framkallar inte missfall.

Detta är vad jag vet, hoppas du är gravid tjejen!

• Mollie

Tack! Det var det jag ville höra!!

Jag har haft jättekrångliga menstruationer fram till för 2 veckor sen då de hittade 3 blödande polyper som de tog bort under en skrapning. Fick då Primolut-Nor för att få igång en regelbunden cykel. Jag har ALDRIG påvisat en ÄL och att jag skulle bli gravid är nog lika med noll, men jag vill ju vara på den säkra sidan...

Jag ska gå ner 16 kg för att sen få Pergotime. Om inte ÄL kommer igång av sig själv då...

Tack igen!!

• Medly

Lycka till då vännen, och bra kämpat med de eländiga polyperna, inget roligt alls. Sitter nu med en nalkande mens, börjar få ihållande mensvärk nu, grrrh men det är bra att den kommer för då blir det förhoppningsvis pergo och inseminering senare...spännande!
    Lycka till med viktminskningen, tufft men det är värt allt för en liten juh!!

• Fräken

Hej!
    En till fråga här kanske? Medly, du verkar ju veta lite om detta. Påverkas en graviditet om man är gravid och äter Pergo? Om man t e x har haft en blödning och trott att detta är mens, och det senare visar sig att man var gravid. Kan barnet ta skada då? Eller blir det missfall eller nåt?!

Svar på tråden Primolut-Nor och gravid?