• Lucky Mom and Wife

illaluktande underliv på bebis, hjälp!

Vår dotter blir 9 månader nästa vecka och hon luktar illa i underlivet. Det luktar ganska stark när man byter blöja, i för sig så är jag gravid så nu är man kanske extra känslig för lukter men i alla fall, jag är väldigt noga med hygienen och hon kissar mycket/dricker och är för övrigt pigg och glad så jag vet inte om det kan vara UVI (urinvägsinfektion). Någon som vet vad det kan vara? Är det normalt? Jag duschar/badar inte henne med tvål bara vatten och lite babyolja, man kanske ska tvätta henne i underlivet med tvål? Dumma frågor kanske men skulle gärna veta vad ni tycker som kanske har erfarenhet av detta.

Mycket Tacksam för svar
    Kram

• Svar på tråden illaluktande underliv på bebis, hjälp!
  • Axels och Annies mamma

Kolla med BVC vad det kan vara.

• Tina83

nu har jag i o för sig två pojkar, men min svägerskas tjej luktade också illa, o hon hade en infektion. tror hon fick når för det. gå till bvc o visa!

• sannapanna76

Uvi luktar väl inte? Har det i alla fall inte gjort på mig , och jag har haft det ungefär 40 ggr, skulle jag kunna tänka mig.

Däremot kan det kanske vara nån annan typ av infektion, men tvätta för guds skull inte med tvål. Ring bvc och fråga.

• Begga

Kan det vara blöjan som luktar och detta "smittar" över till huden på henne ? Personligen använder jag inte Pampers för att jag tycker dom luktar väldigt illa när dom blir våta.
    Jag skulle absolut inte tvätta med tvål utan bara fortsätta med vatten och lite olja samt VÄDRA mycket... låt henne vara blöjfri när ni väl är hemma... lite kiss på golvet är inte så farligt ;)

• mludvigs

Vissa blöjor luktar ju ganska starkt i sig - det kan ju vara det du känner.

Annars låter det som en infektion av något slag.

För att utesluta blöjan kan du kanske bada henne, låte henne vara naken och kissa och sen lukta lite.

Svar på tråden illaluktande underliv på bebis, hjälp!