• Einnej

Tips på fredagsmys?

Tänka åka och handla något smarrigt tills ikväll... har dock fantasitorka, hjälp mig!?

Somliga har en, andra inte...
  • Svar på tråden Tips på fredagsmys?
  • Shagwell

Du kan göra det enkelt för dig och köpa rostbiff (nu pratar vi rostbiff som ska stekas) till det serverar du Jensens Böfhus`s Favoritsås (eller Whiskeysås) och klyftpotatis. Steker klyftor av champinjoner, kokar haricotverts och gör små lökklyftor av rödlök som du värmer i ugn tills de är mjuka. Till det dricker ni såklart ett glas rött eller alkoholfritt porlande källvatten
    Det är precis lagom en fredagkväll när orken kanske inte riktigt finns där och laga nå´t mer avancerat.

Ha en mysig kväll!

• Shagwell

Annars är ju lite grekisk souvlaki och tzatsiki aldrig helt fel..kika in på www.ica.se och leta ibland deras recept, jag har hittat hur mycket gott därifrån som helst, perfekt när man kanske iaf vet att Ok jag vill ha en fläskfilé men hur och vad ska jag servera till?

kram

• Jollboll

Köttfärsbiffar fyllda med fetaost och oregano, till det en sallad med bl.a. avocado, solrosfrön, färska champinjoner + bröd. Supergott och enkelt!

Svar på tråden Tips på fredagsmys?