Nån som har recept på en god pastasallad??
Hejsan!!!
Vill så gärna äta pasta sallad men har tyvärr inget recept nån som har det kanske??
Tack!
Kram!
Hejsan!!!
Vill så gärna äta pasta sallad men har tyvärr inget recept nån som har det kanske??
Tack!
Kram!
Man kan göra jättegod pastasallad med philadelphiaost, ruccolasallad, körsbärstomater, oliver, soltorkade tomater, sockerärter och vad annat man kan komma på!
Mums, nu blev jag också sugen på det
Flyttar upp!
Pasta, vanlig grönsallad, tomat, guka, lite rödlök, skinka i tärningar, ev knaperstekt bacon, blanda i en burk smaksatt cream fraiche (min favorit är basilika/tomat) gärna lite färsk basilika.
Hacka, tärna, koka pastan och blanda allt i en stor skål -MUMS!!!!!
Kan byta skinkan mot grillad kyckling, det är också smaskens.
Hoppas det smakar....
/first
Jag brukar göra en med skruvar, fetaost(pastöriserad) kyckling i bitar, sallad, tomater, majs och röd lök. Sen gör jag en sötsur dressing med mild yoghurt och sweet and sour sås!! Kanon gott!!
Pasta, majs, strimlad purjolök, varmrökt korv typ billesholms korv el ica´s, lätt kräm fräs, italiensk salladskrydda, en god ost skuren i lagom stora tärningar. Korven kan du byta ut till skinka, kalkon, kyckling eller vad du vill. Skitgod tycker vi, ungarna älskar den. Lycka till
Pastaskruvar
Ruccolasallad
Fetaost (pastöriserad)
Majs
Tomat (skurna i tärningar, el cocktailtomater)
Strimlad rödlök
oliver ( jag tar gärna vanliga gröna med pimento)
gurka
Röd Paprika
italiensk salladsdressing (vinigrette du köper färdigt i affären)
salt
svartpeppar
Jag gömde ju kycklingen i mitt recept.
Kycklingfile stekt i strimlor eller tärningar, kryddat med lite örtagårdskrydda ( el. liknande )
/Frejja
Hejsan!!!
Jag gjorde pasta sallad igår. Hur gott som helst....
Detta hade jag i:
pastafjärilar, brynt bacon, röd paprika, champijoner, majs, gurka, körsbärstomater, creme fraiche paprika och chili.
Den blev hur god som helst...
Den var ljummen.....mums!!!