• Nallemajatjejen

Finns det något skydd för knapparna på spisen?

Våran dotter har börjat vrida på knapparna på spisen vilket ju kan sluta riktigt illa. Hittills har det dock bara varit värmeugnen hon har satt på och sen har hon vritt på temperaturinställningen på ugnen. Men nästa gång kan det ju lika gärna vara en platta. Är ju livsfarligt. Någon som vet om det finns något skydd för knapparna så att de inte går att komma åt? har bara sett spiskydd för plattorna...

Att bli mamma är livets största gåva! Http://www.familjeliv.se/hem/nallemajatjejen/blogg.php
  • Svar på tråden Finns det något skydd för knapparna på spisen?
  • Lola Jämtland

Ja det ska finns ett spisskydd som oxå har knappskydd.

//Ät gul snö! Det kan vara öl.
  • Lola Jämtland
    Nallemajatjejen skrev 2006-11-24 16:15:37 följande:
    Är det så att hyresvärden skall stå för det? Vi bor ju i hyresrätt och jag har för mig att de är skylldiga att stå för spisskydd.Att bli mamma är livets största gåva! www.familjeliv.se/hem/nallemajatjejen/blogg.p...
    Jag har oxå för mig det men är inte helt säker dock...
    //Ät gul snö! Det kan vara öl.
  • sol1

bor du i hyreslägenhet så kolla hur gammal spisen är kanske du har rätt att få en ny? för på nya spisar finns det dels ett överhettnigsskydd som gör att spisen stängs av automatiskt och så finns det ett barnlås som gör att när man ska använda spisen så måste man använda två händer för att starta plattorna

• saga o kevin

mina har oxå börjat med de, men jag har tagit bort dom,så jag sätter dit dom bara när jag ska använda spisen sen plockar jag bort dom

• Nallemajatjejen
    sol1 skrev 2006-11-24 16:16:43 följande:
    bor du i hyreslägenhet så kolla hur gammal spisen är kanske du har rätt att få en ny? för på nya spisar finns det dels ett överhettnigsskydd som gör att spisen stängs av automatiskt och så finns det ett barnlås som gör att när man ska använda spisen så måste man använda två händer för att starta plattorna
    Tror knappast att vårat hyresbolag skulle sätta in en såpass lyxig spis. Spisen är inte jättegammal. Max sen 1992 för då bygdes husen och dessutom sätter de alltid in billibast tänkbara modell. Men däremot ska jag hör amed dem om vi kan få hällskydd.
    Att bli mamma är livets största gåva! Http://www.familjeliv.se/hem/nallemajatjejen/blogg.php
  • estevezz

smart!! att jag inte tänkte på att plocka bort dem!
    dagens ros till saga o kevin

• Nallemajatjejen
    saga o kevin skrev 2006-11-24 16:17:54 följande:
    mina har oxå börjat med de, men jag har tagit bort dom,så jag sätter dit dom bara när jag ska använda spisen sen plockar jag bort dom
    usch vad jobbigt... De är ju jättesvåra att få av...
  • sol1

enligt hyresgästföreningen så ska spisar bytas ut när de är mellan 14-18 år så möjligheten finns och numera tillverkas bara spisar med överhettningsskydd och barnlås

• Natur elle

Har sett att det säljs ett sådant skydd på Babyland. Vi gjorde ett eget sådant.

• Little Mama

TIPS: Akta kommer inom ett par veckor ut med ett skydd som du kan ha att täcka plattorna med när du lagar mat och fälla ner så det skyddar knapparna efter..
    Finns på deras hemsida, fick tips av vår babyaffär när jag var där och beklagade mig
    Så jag går i "väntans" tider

• saga o kevin
    estevezz skrev 2006-11-24 16:22:57 följande:
    smart!! att jag inte tänkte på att plocka bort dem! dagens ros till saga o kevin
    har dom i en liten korg bervid spisen
Svar på tråden Finns det något skydd för knapparna på spisen?