• Erika

Hur många steg??? för viktminskning??

Hej

Jag har skaffat mig en stegräknare och har hört att man minst ska gå 10 000 steg om dan för viktminskning. Sätter man på sig den på morgonen då o kollar sen på kvällen eller har man den bara på sig vid promenader????

mvh Erika

• Svar på tråden Hur många steg??? för viktminskning??
  • Matilda

Du har ju själv svarat på din fråga! Man ska gå 10 000 steg per dag för att gå ner i vikt, på hela dagen, eller trodde du att du msåte promenera för att promenera 10 000 steg + sen de du går i de vardagliga?

Nej nej.. 10 000 steg e de menat från det att du stiger upp på morgonen och sen lägger dig på kvällen!  Ju mera steg desto bättre!

• sweetpea

10000 steg är rekommenderat som daglig vardagsmotion för alla vuxna människor. Går du inte 10000 steg idag kommer du ju att gå ner i vikt när du börjar, men så småningom kommer du att behöva öka stegmängden, om du vill fortsätta gå ner i vikt.

• wellah

jag går ca 10.000 om dagen (då har jag bara räknaren vi promenad, vill inte räkna mitt springande i huset som motion). Hoppas på att gå 20-30 tusen steg varannan dag (hade inte räknaren då jag gick testrundan på 1h50 min med barnvagn).... jag har inte tid att gå ner bara 1 kilo i veckan.... OTÅLIG!

• Erika

ok, jag mätte en vanlig vardag för mig o det vart ca 17 000 steg så för att gå ned i vikt borde jag kanske ligga på ca 30 000 steg då??

• Majorna

1 tips.
    Jag hade min stegräknare på mig varje dag i en vecka och gick som vanligt och skrev ner det på kvällen.
    Sedan plussade jag ihop alla steg för en vecka och delade det på 7 för en "normalsiffra" och la till steg efter hand...
    Vissa människors normalsteg ligger ju redan på över 10.000 och då får ju dom öka liksom...

:) Hoppas att ni förstod det jag skrev...

Svar på tråden Hur många steg??? för viktminskning??