• Anonym (aj)

Hur vet man när det är njurarna som säger ifrån?

Har en tid haft ont runt där njurarna sitter. Tror jag iallafall för jag är inte riktigt säker på vart dom sitter, men det är iallfall en bit ovanför svanken typ mot sidorna på båda sidorna. Lite rörigt men hoppas ni förstår.
    I natt fick jag så ont, vet inte riktigt hur jag ska förklara, men det känns nästan som ett tryck mot dom och jag kunde inte röra mig, slutade andas under tiden det gjorde ont och det flimrade framför ögonen. Så fruktansvärt ont gjorde det och idag som alla andra dagar har jag bara det vanliga trycket över/i dom.
    Började flimra framför ögonen innan jag fick ont, även när jag slöt ögonen fortsatte det. Usch vad ska man göra och är det verkligen njurarna som spökar?

• Svar på tråden Hur vet man när det är njurarna som säger ifrån?
  • Ronjah

Ring till sjukvårdsrådgivningen! Det låter ju inte bra i alla fall, men vad det beror på kan nog bara en läkare svara på.

Condemnant qui non intelligent
  • majja1

Ja du bör nog kolla upp det...njurarna sitter ju där du besriver, men det kan vara något annat också.
    Om du "slår" lite lätt över däe njurarna sitter...gör det ont då?

• Anonym (aj)

Majja1: Det gör ont om jag trycker på dom, eller där dom sitter.

• majja1

Har man drabbats av krafig urinvägsinfektion så kan man även få ont över njurarna...du har inte märkt nåt annat?
    Kissar mycket eller om mdet gör ont när du kissar?
    Feber?

Jag drabbades av njurbäckeninflammation för flera år sen och då gjorde det jätteont om man bara nuddade över njurarna, men då är man jätteesjuk förövrigt med hög feber osv...
    Tycker du ska ringa skujvårdsupplysningen!

• Anonym

jag har haft äckligt ont vid njuren! visste inte vart jag skulle ta vägen, åkte in o de sa att det var njurbäcken.
    är vanligt när man är gravid, speciellt på höger sida

• Anonym (aj)

Maja1: Har inte märkt något så, men det ända 'är väl att jag känt mig lite febrig till och från. Kändes som en feberattack innan idag eller ja två ggr tom då jag fick från ingenstans typ som svallningar, blev jättevarm svetten bara rann av mig, men efter ca 5 minuter försvann det igen. När jag tempade hade jag 37.7.
    Det trycker och sticker mest hela tiden i njurarna men ingenting annat som att det svider när jag kissar elelr att jag kissar oftare än normalt.

• Anonym (aj)

Anonym: Vad är det du beskriver? Nåt allvarligt?

• majja1

Men om du ändå har lite feber så kan det ju vara en infektion...urinvägsinfektion kan göra fruktansvärt ont.
    Har en kompis som drabbats av det flera ggr och hon har haft sååå ont runt njurarna och varit allmänt sjuk, men då har hon gått med det länge utan att vara så dålig, och sen har hon blivit jättedålig och kissat blod.
    Ring och fråga vad dom tror på SUL

• majja1

Anonym: Njuräcken??
    Menar du njurbäckeninflammation eller vad?

Svar på tråden Hur vet man när det är njurarna som säger ifrån?