• Anonym

Erfarenheter av cerazette.

Skulle vilja höra vad ni som går/har gått på cerazette vad ni har för erfarenheter av dom. Har tidigare gått på p-piller men tålde inte dom då jag fick mycket huvudvärk, illamående, kostanta blödningar mm.
    Vad är positivt med cerazette om man jämför dom med p-piller? Gick på mercilon innan.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-24 19:27:34:
    Alltså jag undrar blödde ni länge efter det att ni börjat på dom?
    Försvann er menstruation helt eller ni hade bara lite?
    Mådde ni bra kroppsligt av dom? osv.

• Svar på tråden Erfarenheter av cerazette.
  • missis

för mig fungerade inte cerazette alls. jag blödde hela tiden, tog dom i tre månader sedan stog jag inte ut med blödandet längre.

• 14 februari

Jag var supernöjd med cezarette. Tog mig sedan ca 2 veckor att bli gravid efter att jag slutat. Kan varmt rekomendera.

• lönnemåla

har inga problem med cerazette

• Anonym

Februari 14: Jag har en liten tös på 6 månader så gravid igen vill jag inte bli inom det snaraste iallafall. Men ditt humör påverkades inte och hur länge blödde du efter att du börjat på dom och försvann din menstruation helt?

Missis: Oj då. Mådde du dåligt av dom också?

• Anna jkp

För mig var det lika dant. hade rikliga blödningar, huvuvärk. Bytte till trionetta som fungerade. Nu har jag hormonspiral. Tycker att det käns säkert. Slippa ha den oron om man missar ta dem.

• Jennie W

Jag äter oxå Cerazett, funkar jätte bra. Har inte haft mens sedan i somras, vilket känns väldigt skönt att få slippa .

Mamma till Kalle 060403
  • Anonym

Va kul att höra att de flesta trivs bra med dom.

• missis

hej igen! nej jag mådde inte dåligt av dem o fick inga andra biverkningar förutom blödningarna.kanske har jag lätt att få blödningar av minipiller för jag fick det av en annan sort åxå. så jag tror inte att dom behöver ha sån effekt på dig.

• Linda1976

Fruktansvärda!! Ingen mens i 4 mån, sen hela tiden. Mådde skit av dem!

Om du söker på Cerazette här på FL, så ser du att de flesta INTE är nöjda med dem....

A true lady never travels behind less than twelve cylinders.
  • Anonym

Om cerazette inte skulle funka hur är trionetta då? Är dom lika starka som mercilon för dom var hemska. Funka jättebra inna förlossningen men efter den var det som om kroppen slog bakut.

• Jennie W

Hej igen!
    Jag hade trionetta innan jag blev gravid, de funkade kanon, i alla fall då. Nu vet jag inte.

• Anonym

Jag har cerazette och de funkar jättebra, hade blödningar i sex veckor i början, men jag härdade ut och sen dess har jag bara haft en liten blöding och det är ca 1år och 3månader sen. Har alltså ingen mens nu alls, hur skönt som helst.
    Sen känner jag inte av några andra biverkningar heller.

• Anonym

Jag fick cerazette när jag hade fått barn. Det kändes aldrig riktigt bra. Speciellt inte när vi skulle ha sex. Hade ingen lust och fick väldigt torra slemhinnor. Jag bestämde mig för att sluta och allt blev som vanligt igen.

• Anonym

Ni som slutat, vad har ni börjat med istället?
    Jag har en väldigt k'nslig kropp, får huvudvärk för minsta, blöder extra och ja allt det där. Vill inte ha spiraler, sprutor, sånt man stoppar in och tar ut själv, osv men ändå vill jag ha med hormoner men samtidigt bara lite för jag blir som värsta häxan annars.

Svar på tråden Erfarenheter av cerazette.