i vilken vecka börjar man räknas som höggravid?
Är det v. 34 eller kanske senare än så?
Jag minns inte från förra graviditeten...
Är det v. 34 eller kanske senare än så?
Jag minns inte från förra graviditeten...
v.36 kanske? När man är inne på sista tre-fyra veckorna.
Men det är min åsikt bara, kanske klassas jag redan (v33) som höggravid...
Höggravid brukar man kallas när man går in i sista trimestern.
jag har hört att man räknas som höggravid från v 28. jag har för mig att det var det för jag reagerade på att det var såpass tidigt.
I vecka 28. När man går in i tredje trimestern.
Yes visst är det så? Jag räknas fr.o.m. gårdagen som höggravid så nu är det fullt tillåtet att känna sig stor o tjock :D
Jag ska nog börja vagga som en anka lite extra från och med nu.
när det är en månad kvar kanske
Ok, jag är alltså höggravid nu...känner mig verkligen som det...har en mage som jag hade med dottern i v 35....:)
i v28 står det i mina böcker från mvc.
V.28 låter ju väldigt tidigt. Är nog inte det som folk tänker rent allmänt. När kvinnan börjar se stor och otymplig ut med vaggande gång så säger man om henne att hon är höggravid, och det brukar ju vara när man går in i åttonde månaden.... Sedan kan ju en del vara väldigt stora i v.28, men de flesta inte.
Men är det ett faktum att fr o m v.28 är man höggravid så har jag vart det nu i 4-5 veckor utan att ha vetat om det. Har heller inte superstor mage. Går dock som en anka ibalnd då höfterna värker...
Från v. 28 låter ju jättetidigt, jag är i v. 32 nu och jag känner mig inte höggravid än.
Visst är jag lite klumpig och visst värker det av foglossningen och jag får rediga sammandragningar men jag känner mig ändå förhållandevis smidig. Förra gången kände jag mig jätteklumpig vid den här tiden vet jag.
efter v.30 sa min BM
jag som väntar tvillingar känner mig väldigt höggravid nu i vecka 26
jag är i vecka 33 och känner mig inte alls höggravid.. men jag vet att de säger från v 28.. men men, det är nog väldigt individuellt. jag har ju knappt fått någon mage ännu... ingen foglossning... har inget matsug heller.. så ibland undrar man om man är gravid.. men men.. 8 veckor kvar nu..
Sista trimestern räknas man som höggravid. Dvs. från v.28.
Fast folk i allmänhet (o även jag) tänker nog mest på de allra senaste veckorna, kanske från v.33...
Jag räknar mig som höggravid vecka 30 och framåt. Tredje trimestern ungefär.
Jag tror att jag känner mig höggravid tidigare nu än första gången men då kunde jag ju ta det lugnt när jag ville, nu springer man ju efter småbarn jämt... första gången kände jag mig först höggravid vecka 38 eller nåt.