• Billy och Jag

När var din valp rumsren??

Hur lång tid tog det innan olyckorna började avta och till slut rumsrenhet.

Jag är clownen som skrattar, clownen som ler, clownen som gråter, när ingen ser.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden När var din valp rumsren??
  • Maraschino

Uppfödaren hade tränat honom så pass bra att han gick till dörren när han ville ut!! Olyckor inne kan man nog räkna på en hand och det var mer vårt eget fel som inte uppmärksammade honom!!

• missteddy

det tog ungefär 6 månader pga det var vinter och hon tyckete inte om den kalla snön men så fort det blev vår så var hon rumsren

• Nynne

Det hände ett par enstaka olyckor vid 6-7 månaders ålder med russelln annars så lärde hon sig vid 3-4 att alltid säga till.

Blandrasen kom till oss från Spanien vid 9 månaders ålder och därför vet jag inte. Det tog dock inte mer än 2-3 veckor för henne att förstå att hon skulle säga till.

• Billy och Jag

Något bra tips? Här sitts det och kissas hela tiden :P Men det är mest hemma... Inte så ofta borta.

Har vi vatten framme, dååå blir det tsunami här hemma.. Det GÅR inte. Det får den andra hunden lida för :(

Jag är clownen som skrattar, clownen som ler, clownen som gråter, när ingen ser.
  • Alexandra1983

Det man kan göra är att gå ut med valpen varannan timme eller annars har man en tidning vid dörren.

Finns säkert fler tips. Hinner inte skriva mer nu
    Lycka till

• Sandra256

det tog bara en vecka efter att vi hade fått hem henne

• Muckarn

Tar man bara ut dem efter de lekt, ätit, sovit, rört sig eller andats för länge så brukar det gå fort.

• giz den allsmäktige

5 mån ca....... men jag tog dom inte förns dom var 3 månader från uppfödaren. tror på tryggare valpar om man låter dom va en extra månad.

• Mirris

Ebba tog 11 månader på sig. Gu va jobbigt det har varit.

Jag har varit jättenoga med att gå ut med henne.. bor på botten med egen uteplats o vi har varit ute MÅNGA gånger om dan, när hon sovit, när hon ätit, när hon lekt...
    Men ändå hajjade hon inget förräns hon nästan var året.
    Hon var 14 veckor när jag fick henne.

• princess of woolfs

Tre månader röstade jag på, men jag kommer ärligt talat inte ihåg exakt. Hon var iaf bara 6 veckor när jag tog hem henne, och hade då gått instängd i en hall tillsammans med de andra valparna men utan mamman i nån vecka. Fast hon var jätteduktig och lärde sig snabbt, vill jag minnas. Dock fick jag ju skynda mig ut titt som tätt med henne, även nattetid i början.

• Namaste72

Mina två första blev rumsrena när de var 3 månader, men då bodde jag i radhus med gräsmatta utanför. Min nioveckors valp kissar på tidningar och får gå ut ca 5 ggr per dag. Hon kissar sammanlagt 15 ggr å bajsar 5 ggr per dag Vi bor 4 tr upp och jag tänker inte stressa henne. Räknar med ca 4-5 månader denna ggn.

• Caylinn83

Lara 4½ mån är ej rumsren ännu trots promenader varje timme dagtid, på natten har hon varit rumsren sen dag 1.

Svar på tråden När var din valp rumsren??