• Lejonmamman

    Hur skriver jag ut spegelvänt?

    Hej,
    jag har köpt sk. transfer papper på svanströms för att göra egna tryck på örngott.
    I beskrivningen står det att man måste skriva ut bilden/texten spegelvänt, så här står det:
    Välj utskriftsinställningen "spegelvänt" (vanligtvis i dialogrutan "Skriv ut"). Motivet ska skrivas ut spegelvänt .

    Problemet är att jag kan för mitt liv inte hitta denna inställning nånstans...
    Är det någon som vet hur man gör?

  • Svar på tråden Hur skriver jag ut spegelvänt?
  • Laire

    Hittar ingen inställning med vanlig text.

    Men du kan skriva det som en wordartfigur (Infoga, Bildobjekt, Wordart) och där välja teckensnitt, färg, skuggning och dyligt så det ser ut som du vill (det kan se ut precis som vanlig text), sedan tar du bara tag i högra hörnet på objeket och drar förbi att bilden slutar till vänster. Då är den spegelvänd.

    Hoppas du fattar 


    ♥ Älska dig själv ♥
  • Laire

    Detta är alltså i Word, du kanske använder något annat program


    ♥ Älska dig själv ♥
  • andersjoensson

    man ska under skrivarinställningarna under avacerat kunna spegelvända allt, hoppas du hittar

  • Pappa80

    Beror på vad du har för skrivare och om den stödjer detta. Tittade på en gammal laserskrivare som jag använder och där gick det inte, men på min nya HP bläckstråle gick det. Då gick jag in på egenskaper och fliken "avancerat". Där fanns det en knapp som hette "standardvärden" och då öppnas en ny ruta. Där fanns det en flik som hette "efterbehandling" och i där fanns en ruta man fick bocka i för spegelvänt. Som sagt så beror det alltså på vilken skrivare du har.

    Annars gör du som Therese1986 skrev.

    Ett annat alternativ är att ta en skärmdump på det du har tillverkat och öppna den i något bildhanteringsprogram. Sedan går det att spegelvända bilden i programmet... T.ex:

    Tillverka det du ska spegelvända. Tryck på knappen "Print Scrn" på ditt tangentbord. Öppna t.ex. Paint. Välj klistra in i redigera menyn. Sedan välj menyn "Bild" sedan vänd/rotera. Välj vänd vågrätt...

    Nu kommer jag inte på fler sätt men hoppas jag hjälp till lite grann i alla fall...

Svar på tråden Hur skriver jag ut spegelvänt?