• Anonym (Gravid????)

Det rör sig i min mage!!!

Japp precis som rubriken lyder .. Det rör sig i min mage.. Känns precis som fosterrörelser.. Har skydd å allting.. Har haft mensen precis som vanligt.. Väntar mensen idag eller i morgon.. Inga andra grav symtom.. Helskumt känns det.. Så fort jag sätter mig ner så börjar det.. Har kännt det o ett par dagar nu.. På samma ställe i magen oxå...
    Hur tidigt kan man börja känna fosterrörelser när man egentligen inte väntar sig det??

• Svar på tråden Det rör sig i min mage!!!
  • Anonym (Gravid????)

Ja jag har oxå tänkt på det.. Men det känns inte riktigt som det...

• Anonym

kan vara att din tarm e bubblig,,så känns d som rörelser,,för en bubblig tarm känns EXAKT som en foster spark tex...

• Anonym (Gravid????)

Ja jag får hoppas på det.. Är inte riktigt rätt läge för ett barn till just nu... Grejen e ju det att det har hållt på i så många dar nu. Men jag får invänta mensen sen får jag väll göra ett test..

• Anonym

jo men är tarmen irriterad eller gasig så kan det hålla på så lääänge,,

tänk på vad du ätit,,kan vara nåt med mkt gasbildande ämnen i,,typ,lök,grönsaker m.m...

vet själv,,för jag kan oxå känna så

• Anonym (Gravid????)

Ja fast jag e ju inte konstig i magen på nåt sätt. Inte gasig ingenting.. Det e ju det som är så skumt... Jag får vänta å se helt enkelt..
    Tack för att du svarar

• Taffer

Jag har oxå d så lite emellanåt. Har ont i magen och måt illa oxå, men jag é inte gravid. E nog tarmarna, för mej i alla fall.

• Maijan

Man brukar inte känna fosterrörelser förrän i v 17-19 som förstföderska, något tidigare om man är omföderska..

• ullis79

Tänkte svara som Maijan gjorde, att foster rörelser brukar kännas runt dom veckorna.
    Man kan ju faktiskt ha mens som vanligt även om man är gravid!

Mitt råd är att ta ett test!

• Juniphé

fosterrörelser kan du inte känna så tidigt... om det verkligen är fosterrörelser du känner så borde graviditeten vara rätt långt gången så i så fall kan du testa genast och få ett jätteplus på stickan.

• musses matte

Min syster som hade mens ända till v 27 kände också att det var ngt trodde hon inbillade sig ända till kusinen tyckte hon såg gravid ut.
    Ops hon var visst i vecka 28.....
    Såkan det gå

• MarieSoSueMe

fast de första fosterrörelserna som man känner är ju inte som tarmrörelser utan snarare som sockerdricka, fjärilsfladder. det är först långt senare som fosterrörelserna börjar kännas bökiga, som gaser...så jag skulle sätta en slant på att ts bara har orolig mage.

Svar på tråden Det rör sig i min mage!!!