• djur och natur

hundras fäller mest och minst hår?

vilken hundras fäller mest och minst pälshår?
    Vi har en golden retriver som fäller jätte mycket pälshår, nästan året runt tycker jag. Och det är verkligen jätte mycket, får damsuga golvet varje dag, jobbigt.
    Hunden blir nästan lite tunnhårig under fällperioder men fäller ändå lika mycket, hon ser inte alls rolig ut i pälsen nu.

• Svar på tråden hundras fäller mest och minst hår?
  • Mirris

Min vovve är blandning mellan Pudel o Cairnterrier.. och ingen av dom hundarna fäller.. så min är är helt fällfri

Dock är hon inte smutsfri.. utan jag dammsuger grus o annat gojs istället för hår!

• giz den allsmäktige

old english sheep dog fäller enormt

strävhåriga fäller inte alls då man strippar dom.

• Alexandra1983

bichon frisé och nakenhundar fäller inte mycket

• teijasmamma

har en sirbirien hasky schäfer o hon fäller året om men som värst nu får dammsuga 2 gånger om dagen o går inte o ta i henne utan man e full me hår....

• Hallonsaft

Har schäfrar och dammsuger 2-3 ggr/dag under fällperioderna som är väldigt långa.

• Saniis

Vår Lhasa Apso fäller inte alls. Himla skönt!
    När jag bodde hemma hade vi en labrador som fällde hur mkt som helst under fällperioderna, inte så kul.

• Hjukenia

Två Siberian Husky, fäller MASSOR ett par ggr om året, då får man skotta sig fram i avlagd päls alltifrån ett par veckor till några månader Varje gång det är dags hotar jag med klippmaskin, men skulle aldrig ha hjärta att göra det De är så goa så det får vara värt den extra ansträngningen det blir att hålla någolunda pälsfritt boende.

• Annoo

Yorkshireterrier är allergi vänliga hundar sägs det :)

• Bumbi mia

Portugisisk vattenhund fäller minimalt det kan ev bli små hår bollar Inga hårstrån som ramlar utan pälsbollar. Bara att plocka upp eller damsuga upp. Sen kräver dom iofs ganska mycket pälsvård och då lossnar den del päls.

Jag kommer aldrig skaffa en hund som fäller hår igen.

Jag håller mig till Portisar och en Kinesisk nakenhund, kanske

• Madicken

Har en kortklippt Shih-tzu som inte heller fäller. Det är sååååååå skönt.

• vackrastarflow

JAG fäller mer än min westie

har bott med labbar, och de fäller enormt! kunde inte ha på mig svarta kläder...!

• Rickeby

Min rottis fällde enorma mängder små,stickiga,jobbiga hår som tog sig in överallt!

Border collien fäller i omgångar men det blir mjuka tussar på golvet av det håret. Klipper av all päls på sommaren.

Amerikansk cocker, fäller lite när hon löper eller är blöt men det är minimalt, håller henne dessutom kortklippt.

• södertälje

Min blandning av schäffer/bordie collie fäller som attan just nu,verkar som han fäller sin vinter päls nu i det varma vädret.Det hänger stora tofsar på honom blir galen på allt hår man har i maten och över allt.Och han har svart päls,halvlångt hår....

• emzas änglar

Jag är så nöjd med min nakenfis Zlatan, har inte så mycket att fälla men det kan komma ett o annat strå från huvudet. överkomligt tycker jag!

• Euphorbia

Våran vita älghund täcker golvet med hår dagligen i flera månader, min kines tappar nån tuss ytterst sällan.

• ixxia

har en bekant som har en MEXIKANSK nakenhund på 13 år,, stor som en labbe och ful som en gris ha ha.. men han fäller inget!

• Elina87

Mammas och Pappas labrador fäller mycket:S

• micorazón

Soft coated wheaten terrier fäller inte alls, men en massa pälsvård :(

Svar på tråden hundras fäller mest och minst hår?