• vadskajaghetadå

Vad är det för typer som hälsar med ett löst handslag?

Så många gånger som jag hälsar på dessa människor!
    HUR kan man hälsa på det viset? jag fattar inte det?

jag tar ett fast grepp när jag hälsar på någon, men vissa dom bara sträcker fram handen på ett läbbigt vis !!!!!!

Helt slapp....

Hur hälsar du??

• Svar på tråden Vad är det för typer som hälsar med ett löst handslag?
  • Laire

Min pappa skällde ut mig för tio år sedan pga mitthandslag, sedan dess anstränger jag mig så det ska bli lagom hårt.

♥ Älska dig själv ♥
  • Mammatillfem

På vanlig vis,hårt men inte så man tar i...vanligt.

Tror de som hälsar slappt är osäkra?

• Tingeling82

Det ska vara handfast, annars känns det på något sätt oäkta!

• Bluescreen

Ooohh de hade ett inslag på kanalen P3 om detta! Kommer inte ihåg vad de kallade det, "fisken" eller något sånt. Ja det är jätteläskigt, verkligen oengagerat. Jag tolkar det som att "Jag hälsar på dej för att du vill det, inte för att jag bryr mig"

Själv hälsar jag med ett ganska fast handslag och är noga med att se in i ögonen.

• vadskajaghetadå

mammatill5 kan det vara så?

• Lindisen1

Avskyr när man får en "kall fisk" i handen...*Ryser* Penga mun Det ger ett osäkert intryck tycker jag.

• pinglanmadde

jag hatar när folk inte kan skaka hand ordentligt! det gör mig galen!
    tror oxå att ett slappt handslag beror på osäkerhet, men va fasen!!!

ett handtag ska vara fast! där med basta!

le och var glad, ty det kunde varit värre.
  • lilla snuttan

Jag hälsar med ett fast handslag, ju hårdare "motståndaren" hälsar, desto hårdare klämmer jag :D
    Nä, inte så illa men jag gillar inte slappa handslag.
    Det kan bero på att personen i fråga har fel på handen faktiskt. Jag hälsade på en ingift släkting häromdagen som just skulle operera handen för det var något fel med att han inte kunde greppa ordentligt. Det kan vara en orsak...

• Mammatillfem

sannispannisen
    Jag vet inte,men det kan tolkas så...osäkra,blyga,obekväma...om de inte har svaga muskler förståss som en del har...

• pinglanmadde

svaga muskler eller en nyopererad hand... jamen då har man ju rätt att hälsa på vad sätt som helst.

men om man träffar en "viktig" person, och denne hälsar totalt oengagert... vad ger det för intryck?! typ "jag har bttre saker för mig, än att hälsa på dig!"?

• pinglanmadde

men jag kan visst inte stava idag

• vackrastarflow

jag tycker det säger rätt mycket om personen... jag har fått höra att jag har ett bra handslag. jag får förutfattade meningar om en person som hälsar löst. oengagerat, osäkert, lite otrevligt faktiskt.

• vadskajaghetadå

jag ser personen som menlös...

• vackrastarflow

ja menlös! perfekt ord!!

Svar på tråden Vad är det för typer som hälsar med ett löst handslag?