• scrapparlotta

Hjälp, ett fotoprogram som är gratis och som har vissa finesser??

Jag skulle vilja ha ett program, som är gratis och helst på svenska så man begriper lite så jag kan göra lite finesser med mina kort. Tyvärr har jag inte råd med photoshop

Det jag är ute efter mest är att kunna göra så att jag kan beställa kort som är lite mindre än vanliga 10x15.

Fick ett tips som man kan göra i photoshop, där man gör en bakgrund som är 10x15 cm och sen kan förminska ett kort till, tex. 4x6 cm och sen klistra in det på den vita bakgrunden. Sen kan jag ju beställa det kortet och sen bara skära bort det vita. Nåt sånt skulle jag vilja göra, nån som vet nåt program jag kan göra så i föruom photoshop??

• Svar på tråden Hjälp, ett fotoprogram som är gratis och som har vissa finesser??
  • Pezzie

Du kan testa Photofiltre som finns att ladda ner gratis från internet. Är dock på engelska men man lär sig det ganska snabbt genom att testa sig fram.

• Fille Fjonkan

Det kan du göra i Paint. Ändra storleken på motivet med Image->Stretch/Skew och ändra storleken på bilden (bakgrunden) med Image->Attributes.

/ Fille med Kisen, 3½ år, Tösen, 1½ år och Pysen i magen, v 31
  • scrapparlotta

R Franklin:

Jag har haft det nerladdat innan, men tog bort det. Jag fattade inget av det, men jag gör ett nytt försök. Tack!

Pezzie: Ska ladda ner ditt program med och se om jag fattar det.

Fille Fjonkan: Vet inte om jag är trög, men jag får det inte att funka men tack ändå.

Svar på tråden Hjälp, ett fotoprogram som är gratis och som har vissa finesser??