• MagdalenaTheQueen

Mikael Ljungbergs död

Nu blev jag helt chockad, har nyss läst på aftonbladet.se om brottaren Mikael Ljungbergs självmord...
    Grabben uppnår det största man kan göra som idrottsman, ett OS-guld, och det slutar med att han tar sitt liv !?!

Det är ju ett bevis på att lycka är så förgängligt, att det inte spelar någon som helst roll hur duktig eller känd man är, mår man dåligt så mår man...

Jag är inte speciellt sportintresserad, inte så att jag kände till han mer än att han vann OS-guld i Sydney, men jag blev väldigt berörd när jag läste detta...

*ta hand om er i snöovädret*

• Svar på tråden Mikael Ljungbergs död
  • kasper

Gud, vad hemskt!
    Trodde först att det rört sig om en olycka eller något, aldrig att jag trodde att han tagit livet av sig....så tragiskt!
    Jag tycker att det blir fler och fler som mår dåligt i vårt samhälle och som aldrig får den vård de behöver och som sedan tar saken i egna händer...det är så sorgligt!
    Psykiatrin måste bli bättre på att ta hand om sina patienter!! I många fall är det de närmaste i familjen som måste söka hjälp, den deprimerade är alldeles för sjuk för att göra det själv och kanske inte orkar kämpa för sin sak. Men vad händer med personer som inte har någon i sin närhet och som inte orkar kämpa??!
    Man ska inte behöva kämpa sig till den vård man behöver när man är djupt deprimerad. Nu känner jag att jag börjar bli lite irriterad, så jag måste sluta...
    Hoppas att Mikael Ljungberg har fått frid i sin himmel.

• ebben

Ja,synd!! Nyförlovad ,tydligen...
    Jag gillade honom,på nåt vis...Han var ju så duktig!

• Lindisen1

Åh vad jag blev chockad, men framför allt ledsen när jag läste löpsedlarna idag.
    Har har alltid sett så himla go och snäll ut - verkat vara så enormt ödmjuk, och haft världens snällaste ögon.

Jag har suttit här och läst Aftonbladet och gråtit, det är så onödigt att en så ung, begåvad, fantastisk människa tar livet av sig. Varför fick han inte den hjälp han behövde? Hur kunde de låta honom vara ensam när han uppenbarligen var självmordsbenägen?

Jag vill verkligen tända ett ljus och hylla honom. Samdigt skänker jag hans pappa, hans fästmö och den övriga närmsta familjen många tankar.

Kram till Mikael Ljungberg från mig. Sov gott.

()
    II
    II
    II
    II

Svar på tråden Mikael Ljungbergs död