• ZoA

Äntligen Gravid efter MF/MA??

Hur känns det? Släpper oron längre in i graviditeten eller kommer jag att hela tiden gå och "vänta" på blödningen?? Missförstå mig inte, jag är ÖÖVERLYCKLIG över vårt pluss, men har svårt att tränga undan alla negativa känslorna.. Känner någon mer som jag, hur gör ni??

• Svar på tråden Äntligen Gravid efter MF/MA??
  • Rigmor Mortis

Jag kände likadant, så min bm gick med på att jag skulle få ett vul (det görs normalt inte) vid läkarundersökningen. Visserligen fick jag vänta till v13, men det är ju ändå bättre än att vänta till rutin-ul. Det kändes mycket bättre efter att få veta att det bodde nån därinne, och att h*n mådde bra

• ZoA

jag känner också att jag ska tjata mig till det, kankse hjälper det att få höra att/om det ser normalt ut eller ej! I vilken vecka är du nu EKJ76?

• ZoA

puff puff, det var värst vad det var trögt det här`?? Är funderingen konstig??

• mothermary

Hej ZoA! Jag var som du orolig i början av min efterlängtade graviditet. Jag fick göra ett ul i v. 9 och det var en lättnad att se hjärtat slå och veta att det faktiskt fanns ett litet liv därinne. Sedan nojjade jag ett tag till, när graviditetssymptomen minskade runt v. 10-11, men min bm sa att det är bara för att kroppen vänjer sig vid graviditeten och att dte inte betyder att något är fel! Sakta men säkert började jag känna mig lugnare i v. 11 - 12 - 13. I v. 15 fick jag lyssna på hjärtslagen och fick då ytterligare bekräftelse på att allt är bra den här gången. Då kunde jag också känna livmodern (från v. 13) och eftersom jag märkte att den växte så kändes det också lugnande. Så svar JA, för mig gick oron över ungefär när de första tre månaderna var över. För mig var det inga problem att få tidigt ul med tanke på att jag fått ma förra gången. Lycka till!!!

• ZoA

Tack det låter uppmuntrande. Ska ringa t bm på måndag o få en tid för inskrivning och försöka få UL-tid också, när kan man tidigast se hjärtat slå??

• Rigmor Mortis

Nu är jag i v18 +några dagar. Och ja, det hjälpte jättemycket att få se att det fanns någon där, och att det sprattlade runt därinne

• Fröken N

Från vecka 7 brukar man kunna se ett hjärta som slår...
    Grattis

• ZoA

TACK förken N! Då ska jag försöka få en tid för VUL i den veckan, är på 5+4 idag (tror jag)!

EKJ76, det måste varit underbart att få se det lilla sprattlande livet och ett pickande hjärta! Lycka till i fortsättnigen också!

• ZoA

Mothermary: Ska genast kika in där och kolla lite! Tack för tipset!

Svar på tråden Äntligen Gravid efter MF/MA??