• Hannajo

Högt undertryck?

Jag var hos bm idag och hon sa att mitt undertryck var högt. Jag skulle i fortsättningen få gå på kontroll 2 ggr/v istället för varannan vecka. Antingen kunde det höga blodtrycket bero på att bebisen är på G, det ökar visst innan förlossningen, eller så kunde det vara ett tecken på havandeskapsförgiftning. Har dock ingen äggvita i urinen.
    BM sa också att jag var tvungen att ringa henne eller förlossningen om jag fick ont i huvudet. Naturligtvis har jag ont i huvudet nu... Men det har jag ofta, och jag har bara lite ont, det kan säkert vara näst intill inbillning, för den delen! Vill inte ha havandeskapsförgiftning, vill att bebisen ska vara på väg.
    Finns det någon med erfarenhet att blodtrycket ökat precis innan förlossningen? Hur långt innan?

• Svar på tråden Högt undertryck?
  • Ttrollet

jag hade högt undertryck för någon vecka sedan, ingen äggvita i urinen heller fick samma förhållningsorder som du och tätare kontroller. Gången efter var blodtrycket som tidigare(normalt) och det har det varit sedan så ta det lungt det kan varit tillfälligt

• celia04

men du, om du säger att du har ont i huvudet ofta och har det nu tycker jag du ska ringa din bm eller förlossningen... bara för att kolla liksom.
    Lycka till Kram, Celia

• Linda82

mitt undertryck i fredags låg på 100,har också fått samma ordination som dig,ska på kotroll nu kl 14.30,får se vad det visar då,om jag får ett undertryck på 105 eller mer så kommer dom lägga in mig och sätta igång förlossningen....

Svar på tråden Högt undertryck?