Längdskidor?
Hur är det och åka längdskidor när man är gravid?
Hur är det och åka längdskidor när man är gravid?
Det är ok så länge du inte skatear. Och är van. Åk på mer plan mark än vanligt om du är van åkare
JAg har aldrig åkt så mycekt längdskidor som när jag var gravid. Tyckte att det var underbar träning osh skonsamt trots att man mot slutet var ganska stor och tung. Jag åkte mitt sista pass 1 vecka innan förlossningen och tror att jag på grund av detta höll mig pigg och fräsch hela graviditeten.
Själklart ska man inte pressa sig till max och kanske inte heller ladda allt vad man kan in branta nedförsbackar, men åker man med huvudet så går det nog bra!
Skida på!!
Mm..om det hade varit någon snö ja!! Inte så långt ögat kan nå typ! kommer lite nu men det ska visst regna bort i kväll!!
Ja, det är ju få förunnat att bo där det faktiskt finns lite snö iallafall. Men nu när väl snn har kommit så är det ju så jäkla kallt att man knappt törs sticka ut näsan utanför dörren, framförallt inte med en 1-åring i släptåg.
Hoppas att det hinner komma lite snö på er innan vintern är över!
Jag frågade min barnmorska och det var helt okej.
På mina papper, jag fick från en läkare stod det att längdåkning var tom rekommenderad för gravida kvinnor. Så länge man inte har ont så kan man åka o nu snöar det där jag bor så en skidtur blir det till helgen och nästa helg hoppas jag
Hmm..jag har foglossningar i rygg och bäckenbotten,,Är det till och rekommendera och åka då,,jag kan typ inte gå ut och gå ens,! Det måste ju bli samma belastning? Jag villllllllll ååkkaaa!!
Prova så vet du, får du väldigt ont så får du väl sluta. Ta det lugnt med små pauser bara.
tdiesel- vad jobbigt det låter med fogglossning. Jag skulle säga allt som inte gör ont är ok så testa och se
för övrigt har denna sida lite tips för tränning för dig och andra!
www.naraforaldrar.se/gravidtraning.htm
Lycka till
åkte längd I helgen. Åkte inte fort men lyckades med 1,4 mil på två dagar. Det var skönt. nu har jag lite tränningsvärk men inte alls farligt